کد خبر 219080
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در گفتگو با «حیات»:

اتحاد میان ادیان در ایران از زمان دفاع مقدس پررنگ‌تر شد

اتحاد میان ادیان در ایران از زمان دفاع مقدس پررنگ‌تر شد

شارلی انویه گفت: همانطور که می دانید کشور ایران نمادی از وحدت و انسجام میان اقوام و ادیان است و این اتحاد از زمان دفاع مقدس پررنگ تر شد.

شارلی انویه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: همانطور که می دانید کشور ایران نمادی از وحدت و انسجام میان اقوام و ادیان است و این اتحاد از زمان دفاع مقدس پررنگ تر شد.

وی افزود: زمانی که سربازان مسیحی به همراه هم وطنان مسلمان خود در جبهه های جنگ تحمیلی شهید شدند و خون این شهیدان به یکدیگر آغشته شد این یک اتحاد و همدلی واقعی بود که ما برای جهانیان رقم زدیم و هیچ علمی در دنیا وجود ندارد که بتواند خون دو شهیدی که در یک سنگر شهید شدند را از یکدیگر تفکیک کند پس نمونه واقعی اتحاد و همدلی همه ایرانیان بود که این موضوع را رقم زد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران اظهار کرد: امروز کشور ایران رنگین کمانی از مذاهب و اقوام است و این موضوع برای جهانیان اثبات شده است. همواره ما مسیحیان به عنوان یک ایرانی وظیفه دانستیم که  در همه عرصه ها حضور یافته و دین ایرانی بودن خود به کشور عزیزمان ایران ادا کرده و در جبهه های جنگ و عرصه های علمی و پژوهشی حضور یابیم.

شارلی انویه  گفت: همانطور که می دانید شهیدان همواره راهنمای ما در زندگی ما بودند، امروز شهید جانی بت اوشانا نه‌تنها راهنمای ساکنین این خیابان است؛ بلکه راهنمای همه ملت ایران به سمت پرورگار است. قطعا شهیدان در قلب همه ملت ایران جای دارند و فرقی ندارد شهید مسیحی یا مسلمان باشند؛ چراکه همه هم وطن هستیم و افتخار می دانیم که به عنوان یک ایرانی این خیابان با نام شهید آشوری مزین شده است.

وی در پایان اشاره کرد: امیدوارم نه‌تنها نام شهید جانی بت اوشانا راهنمای ساکنین این خیابان باشد؛ بلکه راهنمای همه ما برای راه و انتخاب درست باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha