کد خبر 218931
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

ثبت جشنواره «شهاب باران برساوشی» در تقویم گردشگری کشور

ثبت جشنواره «شهاب باران برساوشی» در تقویم گردشگری کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی از ثبت جشنواره «شهاب باران بر ساوشی» در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ هادی شاه‌وردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گواهینامه جشنواره «شهاب باران بر ساوشی» در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۱۰۲۰۹۳۷۵ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد. 

وی  افزود: بارش شهابی بر ساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که به طور معمول از بیست و هفتم تیرماه تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می‌شود که بهترین موقعیت برای علاقه‌مندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می‌آید و اوج این بارش شهابی به طور معمول هر ساله در حدود بیست و دوم مردادماه روی می‌دهد. 

شاه‌وردی گفت: کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی بر ساوش و در نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی ذات الکرسی واقع شده است به همین دلیل است که به آن بارش شهابی بر ساوشی می‌گویند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی در ادامه اضافه کرد: پهنه بکر ریگزار بشرویه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کویری استان زمینه مناسبی را برای رصد پدیده طبیعی شهاب باران بر ساوشی فراهم کرده است چرا که با توجه به هموار بودن این گستره، تاریکی مطلق و آب و هوای مناسب آن در مرداد ماه توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. 

شاه‌وردی خاطر نشان کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بشرویه با حمایت و همکاری انجمن دوستداران سرزمین ریگ و آفتاب این رویداد را همه ساله در شامگاه روز ۲۱ مردادماه برای خانواده‌ها برگزاری می‌کند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: وجود رویدادهای گردشگری متنوع در استان می‌تواند سبب ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان باشند و ثبت رویدادها و اخذ گواهینامه ثبت آن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باعث شناخته شدن بهتر رویداد در سطح کشور خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha