کد خبر 217381
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

جشنواره «طلای سرخ قاینات» در فهرست رویدادهای ملی کشور

جشنواره «طلای سرخ قاینات» در فهرست رویدادهای ملی کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی گفت: جشنواره طلای سرخ شهرستان قاینات به عنوان یکی از رویدادهای تاثیرگذار استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی در فهرست رویدادهای ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش گروه استانی حیات؛ این خطه زر خیز ایران زمین قطب اغلب محصولات مزیت دار و خاص کشور و جهان است به همین واسطه باید از آن به عنوان خاستگاه طلا، یاقوت و مروارید سرخ یاد کرد.

چرا که خراسان‌جنوبی دومین تولید زعفران، و اولین تولید کننده طلای سرخ باکیفیت، اولین تولید کننده یاقوت سرخ و مرواریدهای سرخ در ایران و جهان است. به واسطه همین یگانگی در تولید این محصولات خاص و مزیت دار است که باید در تقویم رویدادهای گردشگری کشور نیز جشنواره این یگانه محصولات جهانی ثبت و ضبط شود.

از همه مهم تر این که پاییز فصل گردشگری خراسان جنوبی ست آن هم به واسطه باردهی این محصولات در این فصل که هم زیبایی بصری خاصی دارد و هم روش های برداشت این محصولات می توانند به گردشگری مزرعه مورد توجه دوستداران طبیعت و گردشگران قرار گیرند.

این روزها که صدا پای پاییز از آخرین روزهای تابستان بعد از ۹ ماه انتظار به گوش می رسد خراسان جنوبی نیز می تواند مقصد گردشگری اغلب مسافرانی باشد که پاییز به عنوان فصل گردشگری خویش با همه زیبایی هایش برگزیده اند.

بزرگترین باغ زرشکی جهان

این روزها بزرگترین باغ زرشکی جهان با ۱۵ کیلومتر وسعت در افین زیرکوه همه را به تماشای دامن یک دشت زرشکی سرخ رنگش فرا می خواند آن ها با زیبایی هایی که از بیان به دور است باید با رفت با چشم دید این همه زیبایی پاییز افین و دیگر نقاط زرشک خیز خراسان جنوبی را.

یک ماه دیگر فصل برداشت زعفران این طلای سرخ در پایتخت آن یعنی خراسان جنوبی ست پس این فصل زیبا با زیبایی بی نظیر پاییز را که با هم در هم تنیده می شود را نباید از دست داد.

۱۴ شهریور ماه بود که هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اعلام کرد: گواهی‌نامه جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۱۶ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد. 

وی امروز نیز به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در استان در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قاینات به عنوان محصولی با استانداردهای بالا برای عرضه در سطح کشور و صادرات، کمیته ثبت رویدادهای گردشگری استان ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه های ثبتی رویدادهای گردشگری استان قرار داد و در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۶۰ به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی افزود: آشنایی با فرآوری، بسته‌بندی و همچنین کاربردهای دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت جشنواره بوده است و در کنار آن با توجه به اینکه شهرستان قاینات خاستگاه زعفران است،  قاینات به عنوان پایتخت زعفران ایران به همگان معرفی خواهد شد.

شاه‌وردی ادامه داد: با همت و تلاش معاونت گردشگری استان، ثبت سایر رویدادهای گردشگری استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در دست اقدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha