کد خبر 218930
۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

هواشناسی استان سمنان هشدار زرد کشاورزی صادر کرد

هواشناسی استان سمنان هشدار زرد کشاورزی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد کشاورزی برای این استان گفت: احتمال سرمازدگی و خسارت در حوزه کشاورزی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ایرج مصطفوی، با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی و نفوذ هوای سرد به این استان، اظهار داشت: این سامانه بارشی از امروز وارد استان سمنان شده و تا اواخر وقت شنبه هشتم مهرماه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه سبب نفوذ هوای سرد به استان شده و کاهش نسبی دمای هوا را به دنبال دارد تصریح کرد: دمای هوا بین سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد و این روند ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به تغییر دما در نقاط مختلف این استان گفت: از امروز تا صبح روز شنبه کمینه دمای هوا در نواحی سردسیر و کوهستانی به نزدیک صفر درجه سلسیوس می‌رسد.

مصطفوی از رگبارو رعدو برق و احتمال تگرگ به عنوان برخی از مخاطرات این سامانه بارشی نام برد و گفت: رگبار و رعد و برق و همچنین تگرگ برای برخی نقاط استان به ویژه ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال سرمازدگی و خسارت در حوزه کشاورزی وجود دارد گفت: برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی شامل "سبزی، صیفی و ذرت علوفه‌ای" در مناطق سردسیر و انتقال این محصولات به انبارهای سرپوشیده ضروری است و توصیه می‌شود کشاورزان برای حفظ محصولات خود این اقدامات را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین بر ضرورت مهار سیستم‌های آبیاری بارانی و کنترل استحکام و سطوح پوششی سازه‌ها تأکید کرد و افزود: گلخانه‌داران حتما رطوبت مجتمع و فضای گلخانه‌ای خود را تنظیم کنند.

مصطفوی همچنین بر ضرورت تنظیم دما در مرغداری‌ها و سالن‌های پرورشی تأکید کرد.

وی از دامداران خواست تا از چرای دام‌ها در ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر به‌ دلیل خطرات برق‌زدگی و احتمال تگرگ خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha