کد خبر 218782
۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

بهرام مشتاقی در گفتگو با «حیات»:

لازم بود نیروهای جوان مثل رنگرز در کشتی روی کار بیایند/ من نباید بگویم وضعیت کشتی فرنگی بهتر از آزاد است

لازم بود نیروهای جوان مثل رنگرز در کشتی روی کار بیایند/ من نباید بگویم وضعیت کشتی فرنگی بهتر از آزاد است

پیشکسوت کشتی فرنگی در خصوص نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی و وضعیت این تیم در المپیک صحبت کرد.

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص نتایج تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی اظهار داشت: عملکرد کشتی‌گیران فرنگی ما در مسابقات جهانی خوب بود و این یک چیز واضح است و نیازی به گفتن من ندارد. ما 5 مدال کسب کردیم و نایب قهرمان شدیم و نسبت به سال قبل دو گام رو به جلو محسوب می‌شود و خوب بود. یک ضعف‌هایی هم در کار وجود داشت که باید روی آن کار شود و برطرف شود تا برای المپیک با تیم کامل‌تر و کم نقص‌تری راهی مسابقات شویم و به امید خدا نتایجی حتی بهتر از این هم کسب کنیم.

وی در مورد عملکرد حسن رنگرز روی نیمکت تیم ملی و مقایسه با محمد بنا هم توضیح داد: من سطح مربیگری حسن رنگرز را بسیار بالا می‌بینم. او هم یک فرد تحصیل‌کرده است و هم در کشتی فرنگی جزو مفاخر ما محسوب می‌شود. من از زمانی که سرپرست تیم ملی بودم و در کنارش حضور داشتم سطح بالای کار او را می‌دیدم و خصوصیت خوبی هم که دارد این است که هرچه زمان جلوتر می‌رود دانش خودش را افزایش می‌دهد و خودش را به روز می‌کند و من فکر می‌کنم یک مربی در سطح او در کشتی فرنگی در دنیا کم نظیر است. هرچند محمد بنا عملکرد خیلی خوبی در کشتی فرنگی داشت و کارنامه خوبی از خودش به جا گذاشت ولی خب انسان باید یک روز بازنشسته شود و میدان را به جوان‌ترها بدهد. خود من هم یک زمان سرمربی تیم ملی بودم ولی الان بیرون گود هستم. برای همین الان میدان در اختیار امثال رنگرز و باوفا است و سایر مربیان جوانی که در سطح باشگاهی فعالیت می‌کنند و همه‌شان سازنده هستند. به نظرم اتفاقی که رخ داد و جوانگرایی که در مربیگری کشتی فرنگی صورت گرفت اتفاق لازمی بود.

پیشکسوت کشتی فرنگی در ادامه عنوان کرد: من طرفدار حسن رنگرز هستم و آینده کشتی فرنگی را با او خوب می‌بینم. شما نگاه کنید در این چند ماهی که روی کار بوده چه نتایج خوبی در کشتی فرنگی کسب شده و در این مسابقات هم مستحق این بودیم که به عنوان قهرمانی برسیم ولی وزن کم کردن بچه‌های ما باعث شد تیم لطمه ببیند و این هم به خاطر تمرینات بد و تغذیه بد و اردوهای بد نبوده است. سطح تیم ملی ما بالا بود و سطح مربیگری هم بالا بود و ما یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر دنیا هستیم و امیدوارم با پوشش ضعف‌ها بتوانیم در المپیک حتی نتایجی بهتر از این هم کسب کنیم.

مشتاقی در مورد المپیک هم توضیح داد: ما در شش وزن باید در المپیک شرکت کنیم و 4 سهمیه کسب کردیم و باید به دنبال این باشیم که هر شش سهمیه را دریافت کنیم. حدود 7-8 روز دیگر بازی‌های آسیایی شروع می‌شود که از رویدادهای کشتی دنیا محسوب می‌شود و از لحاظ مدال و رنکینگ برای ما مهم است و بعد از آن هم اردوهای منسجمی در پیش خواهد بود و این بچه ها باید در تورنمنت‌های بین المللی زیادی شرکت داده شود و دو سهمیه بعدی را هم بگیریم و با شش کشتی‌گیر سرحال بدون ضعف بدنی به المپیک برویم. المپیک هم 6 طلا دارد که 6 طلا را به ما نمی‌دهند و این مدال‌ها در کشورهای مختلف پخش خواهد شد و ما اگر بتوانیم 2 مدال طلا هم به دست بیاوریم نتیجه خیلی خوبی است.

وی در پایان در مورد اینکه در حال حاضر وضعیت کشتی فرنگی نسبت به کشتی آزاد بهتر به نظر می‌رسد، گفت: همه چیز را نباید ما بگوییم و این مسائل را رسانه‌ها باید تحلیل کنند. من اگر بگویم وضعیت کشتی فرنگی از آزاد بهتر است، آزادکارها ناراحت می‌شوند ولی خب نتایج نشان می‌دهد مسیر رو به عقب بوده است. ما دو دوره قبل 3 طلا گرفتیم و دوره قبل شد 2 طلا و این دوره فقط یک طلا کسب شد. من این را تحلیل نمی‌کنم چون رشته من کشتی فرنگی است و آزاد نیست. وضعیت کشتی فرنگی ما در حال حاضر به امید خدا خوب است و ما با بودن روس‌ها یکی از سه تیم شایسته دنیا هستیم. اگر روس‌ها اول شوند ما دوم می‌شویم و اگر آنها مشکلی داشته باشند ما اول می‌شویم. روسیه به هر حال آقای کشتی فرنگی دنیاست ولی ما روزی می‌توانیم آنها را هم بگیریم. خدا را شکر وضعیت کشتی فرنگی به جایی رسیده است که نایب قهرمانی هم ما را راضی نمی‌کند و شایستگی ملت شریف ایران این است که قهرمانی تیم‌شان را در جهان ببینند و این کار در تیم ملی کشتی ما صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha