کد خبر 218663
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

افتتاح و اجرای ۶۶ پروژه چمن مصنوعی در مدارس بوشهر

افتتاح و اجرای ۶۶ پروژه چمن مصنوعی در مدارس بوشهر

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۶۶ پروژه چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای طرح شهید سلیمانی در این استان از پارسال تاکنون افتتاح و اجرایی شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهدی عباسیان اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش طرحی را در قالب طرح شهید سلیمانی به منظور تجهیز و ارتقای سرانه فضای ورزشی درون مدرسه‌ای از سال ۱۴۰۱ شروع کرده است که با آغاز آن در مرحله اول ۳۶ چمن در استان بوشهر احداث شد.

وی گفت: تمامی چمن‌های مصنوعی ورزشی این مرحله با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار که به طور کامل جذب شد، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مدت همچنین ساخت هشت سالن ورزشی درون مدرسه ای شروع شد که هم اینک در مرحله فنداسیون قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با احداث بیش از ۳۰ چمن دیگر برای مدارس استان پیش بینی شد که تاکنون ۱۰ مورد احداث و هفته تربیت بدنی امسال افتتاح خواهند شد و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می رسند.

وی افزود: اعتبارات مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به صورت مرحله‌ای واریز می شود و بصورت یک جا اعلام نشده است.

وی گفت: در کنار طرح شهید سلیمانی، از محل اعتبارات تملک سرمایه‌ای برای حوزه ورزش مدارس اعتبارهای خوبی و به میزان حدود ۹۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شد که تعدادی چمن، کلاس درس و تعمیر و تجهیز فضاهای ورزشی پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارکرد: در این راستا در سال گذشته تخصیص تفاهم نامه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد انجام شد و پیش بینی می شود امسال هم تخصیص‌ها کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه مبلغ تفاهم نامه‌های اعتبارات تملک سرمایه ای ۲ برابر سال گذشته است، از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و فرمانداران شهرستان‌های استان در این خصوص تقدیر کرد.

عباسیان افزود: در حوزه تامین وسایل ورزشی و بهداشتی مورد نیاز مدارس برای یکهزار و ۷۰۰ مدرسه به نام خودشان خریداری خواهد شد که تا پایان مهر در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در زمینه بهداشت مدارس نیز ۲۰ اتاق بهداشت پارسال افتتاح شده است که برای امسال ۲ برابر آن پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پارسال در رشته‌های فوتسال و دوومیدانی پسران و دختران به مقام های برترکشوری دست یافتیم و چهار نفر به تیم ملی در این رشته‌ها دعوت شدند.

وی یادآورشد: مسابقات ورزشی مدارس در شهرستانها از هفته آخر مهر شروع می شود و سپس مرحله استانی و کشوری انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha