کد خبر 218436
۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس در گفتگو با «حیات»:

نگاه دولت و مجلس به واردات خودروی جانبازان ویژه است/ برخی از جانبازان، نیاز مبرم به خودروی با کیفیت دارند

نگاه دولت و مجلس به واردات خودروی جانبازان ویژه است/ برخی از جانبازان، نیاز مبرم به خودروی با کیفیت دارند

وحیدی گفت: امیدواریم با رویکرد مثبتی که دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص داشتند، بانک مرکزی نیز دقت و سرعت بیشتری برای اجرای دستورات لازم در راستای تسهیل تامین خودروی ایثارگران را عملیاتی کنند.

محمد وحیدی، عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  حیات؛ با بیان اینکه ما برای آسایش و آرامش مردم باید برنامه داشته باشیم افزود: با استناد به صحبت های رییس جمهور مبنی بر لزوم اجرای قوانین مصوب مجلس در این زمینه و نگاه و دستورات دقیق ایشان در راستای اجرایی شدن واردات خودرو، لازم است که دستورالعمل های اجرایی سرعت یابد و وزرای مربوطه نیز  نگاه و حساسیت رییس جمهور به این مسئله را دنبال کنند تا سبب ایجاد رضایتمندی در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: چنانچه قیمت خودرو در بازار کنترل شود قطعا تاثیر آن را بر کاهش قیمت سایر اقلام و کالاها مشاهده خواهیم کرد. 

وحیدی افزود: افزایش قدرت دولت در کنترل بازار خودرو  با واردات خودروهای با کیفیت در مقابل خودروهای داخلی، سبب رقابت پذیری شدن بازار و کاهش قیمت خودروهای داخلی میشود و این روند می تواند در کاهش قیمت سایر اقلام نیز ایجاد و تداوم یابد که در نتیجه مهار تورم در جامعه را به همراه خواهد داشت.

عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه ویژه ای که دولت و مجلس به موضوع واردات خودرو داشت این بود که شاید بخشی از ظرفیت های تولیدی کشور پاسخگوی نیازهای قشر خاصی از جامعه از جمله جانبازان، ایثارگران و معلولین نباشد، در این خصوص هیات محترم دولت پیرو، مصوبه بودجه سنواتی سال ۱۴۰۲ مجوز واردات خودرو برای جانبازان را صادر کرد تا بر اساس نوع و درصد جانبازی و سطح نیازشان به نوع خودرو، این قشر خاص بتوانند از ظرفیت واردات خودروی خارجی استفاده کنند که در این راستا آمارها از سطح استان ها جمع آوری شده است.

وحیدی عنوان کرد: امیدواریم با رویکرد مثبتی که دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران در این خصوص داشتند، بانک مرکزی نیز دقت و سرعت بیشتری برای اجرای دستورات لازم در راستای تسهیل تامین خودروی ایثارگران، که سال های سال در انتظار تصویب قانونی برای استفاده از خودرو به منظور تسهیل در حمل و نقل شان بود را عملیاتی کنند زیرا برخی از جانبازان عزیز ما، بنا به شرایط بسیار حساس و خاص جسمانی، نیاز مبرم برای استفاده از خودروی با کیفیت دارند.

عضو فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون جامع ایثارگران آمده است که محدودیتی برای واردات خودروی جانبازان بالای ۷۰درصد وجود ندارد و این عزیزان میتوانند طبق آیین نامه ابلاغی نسبت به واردات خودروی خارجی اقدام کنند.

وحیدی در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران با ایجاد مراکز مشاوره در سطح کشور در  این زمینه، جانبازان عزیز را در تامین نوع خودرو یاری کنند که چه نوع خودرویی متناسب با شرایط جسمانی شان است.

نگاه دولت و مجلس به واردات خودروی جانبازان ویژه است/ برخی از جانبازان، نیاز مبرم به خودروی با کیفیت دارند

ایثارگران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارجمند IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    4 0
    دولت محترم لطفاً کنند ممنوعیت فروش تا پنج سال را حذف کنند