کد خبر 218299
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو + فیلم

طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو + فیلم

حلوا رولی با نان میکادو یکی از حلواهای پرطرفدار هست که به سادگی می توانیم در خانه تهیه کنیم.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ حلوا رولی با نان میکادو یکی از حلواهای پرطرفدار هست که به سادگی می توانیم در خانه تهیه کنیم. 

مواد لازم:

آرد۲لیوان

آب ۱ و نیم لیوان

شکر ۱ لیوان

گلاب نصف لیوان

زعفران دم کرده ۴ قاشق غذا خوری

روغن ۱ لیوان

نان میکادو ۲ورق

ابتدا شربت حلوا را درست می کنیم. در تابه  شکر، آب، گلاب و زعفران را  می ریزیم، مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم تا شکر حل بشود. حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، آرد را اضافه می کنیم و هم می زنیم و تفت می دهیم تا وقتی که عطر آن بلند بشود و بوی خامی آن برود. نیم ساعت برای تفت آرد کافی است و آرد تغییر رنگ می دهد. اما اگر بخواهید رنگ حلوا تیره تر شود بیشتر تفت می دهیم.

طرز تهیه حلوای رولی مجلسی

طرز تهیه حلوای رولی مجلسی

در مرحله بعد آرد را الک می کنیم و داخل تابه میریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. همانطور که گفتیم زمان تفت دادن بستگی به رنگ دلخواه حلوای شما دارد. هرچقدر بیشتر تفت بدهیم رنگ آن تیره تر می شود.

بعد از آن شعله تابه را خاموش می کنیم و شربت را در سه مرحله کم کم اضافه می کنیم و سریع در یک جهت هم می زنیم. اینقدر هم می زنیم تا حلوا شکل خود را بگیرد. چند روغن هم روی حلوا می ریزیم تا براق بشود.

طرز تهیه حلوای رولی مجلسی

نان میکادو را روی پلاستیک قرار می دهیم و حلوای داغ را روی نان میکادو یکنواخت پخش می کنیم و خیلی سریع و با احتیاط نان میکادو را رول می کنیم. دقت کنید که حتما باید حلوای شما داغ باشد در غیر این صورت نان میکادو می شکند.

طرز تهیه حلوای رولی مجلسی

بعد از اینکه رول کردین نیاز به پلاستیک نیست و رول را نیم ساعت داخل یخچال قرار بدهید. حالا حلوای رولی را از یخچال خارج می کنیم و با چاقوی اره ای آن را در رول های کوچک برش می زنیم. حلوا رولی با نان میکادو آماده شده است. امیدواریم لذت ببرید.

طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو + فیلم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha