کد خبر 217909
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

طرز تهیه رولت خامه ای خوشمزه مرحله به مرحله+فیلم

طرز تهیه رولت خامه ای خوشمزه مرحله به مرحله+فیلم

رولت خامه ای از شیرینی های محبوب و خوشمزه است که معمولا برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ رولت خامه ای از شیرینی های محبوب و خوشمزه است که معمولا برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود و در ادامه طرز تهیه این رولت خامه ای خوشمزه را می بینیم.

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای:

 

شکر 44 گرم (یک چهارم پیمانه)

روغن مایع 40 گرم (یک چهارم پیمانه)

 شیر 56 گرم (یک چهارم پیمانه)

آرد 68 گرم (نصف پیمانه)

وانیل یک قاشق چایخوری

عسل یک قاشق چایخوری

تخم مرغ 4 عدد

 

 

طرز تهیه رولت خامه ای:

 

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم.  سفیده را کنار می گذاریم و به زرده تخم مرغ  شیر، روغن مایع، وانیل و عسل را اضافه می کنیم تا همه مواد یکدست با هم ترکیب شوند.

 

آرد را الک می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و به خوبی هم میزنیم. حالا شکر را به سفیده اضافه می کنیم و با هم زن میزنیم تا کاملا کف کند و زمان بیشتری می برد و اینکار را تا جایی انجام می دهیم که وقتی ظرف را برمیگردانیم سفیده از ظرف بیرون نریزد.

 

حالا زرده تخم مرغ را به سفیده اضافه می کنیم و با لیسک مواد را با هم ترکیب می کنیم . در این دستور چون بیکینگ پودر نداریم پف ترکیب به دلیل وجود سفیده تخم مرغ است. پس دقت کنید کار هم زدن را با عجله انجام ندهید تا شکل و بافت رولت خراب نشود.

 

داخل قالب، کاغذ روغنی پهن می کنیم، سایز مناسب قالب 30 در 40 است. مایه رولت را داخل قالب می ریزیم و با قاشق یا لیسیک مایه داخل قالب را با قطر یکسان پخش می کنیم. با کاردک یا پالت به آرامی بدون اینکه فشاری به مایه بیاورید سطح رولت را صاف و یکدست می کنیم. قالب را چندبار روی سطح کار می کوبیم تا مایه رولت خوب هواگیری شود.

 

 

حالا فر را از یک ربع قبل روشن می کنیم تا گرم بشود. قالب را طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد برای 20 دقیقه قرار می دهیم. به دلیل اینکه دمای فرها با هم فرق می کنند حتما چک کنید ترکیب پخته شده است یا هنوز نیاز به زمان بیشتری دارد. یک پارچه روی نان رولت می اندازیم و نیم ساعت اجازه می دهیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن نان رولت را از قالب بیرون می آوریم و کاغذ روغنی را به آرامی جدا می کنیم.

 

نان را دوباره به صورت پشت و رو روی کاغذ قرار می دهیم. حالا با خامه فرم گرفته سطح رولت را خامه کشی می کنیم. برای این رولت تقریبا 200 گرم خامه استفاده می کنیم. مقدار خامه بستگی به ذائقه خودتان دارد و می تواند بیشتر باشد. حالا نان را به کمک کاغذ روغنی به آرامی رول می کنیم و یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا به خوبی خنک بشود.

 طرز تهیه رولت خامه ای خوشمزه مرحله به مرحله+فیلم

 

بعد از یک ساعت رولت را از یخچال بیرون می آوریم و با کمک چاقو که بهتر است از نوع اره ای باشد به اندازه دلخواه برش می زنیم. دقت کنید هربار که شیرینی را برش می دهیم چاقو را تمیز می کنیم و بعد برش می دهیم تا رولت برش های تمیزتر و شیک تری داشته باشد. برای زیباترشدن کار، می توانیم کاغذ روغنی را به اندازه رولت برش بدهیم و رولت ها را داخل آن قرار بدهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha