کد خبر 217823
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

خوشمزه تر از پیتزا ! ارزان و مقوی + فیلم

خوشمزه تر از پیتزا ! ارزان و مقوی + فیلم

طرز تهیه یک غذای گیاهی خوشمزه تر از پیتزا؛ در این آموزش قصد داریم یک غذای خوشمزه تر و به صرفه تر از پیتزا را در تابه درست کنیم.

به گزارش گروه وب گردی حیات؛ در این آموزش غذایی شبیه به پیتزا را درست می کنیم:


مواد مورد نیاز برای تهیه:


دو عدد تخم مرغ

1.5 پیمانه آب ولرم

1.5 پیمانه شیر

1 قاشق غذاخوری شکر

2 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

1 قاشق غذاخوری خمیر مایه

3.5 پیمانه آرد سفید

سه عدد کدو

1 عدد فلفل دلمه ای قرمز

1 عدد پیاز

چند شاخه پیازچه

چند شاخه جعفری

1 عدد سیب زمینی

نصف پیمانه پنیر پیتزا

طرز تهیه:



ابتدا دوعدد تخم مرغ را داخل یک کاسه بش کنید و با همزن به خوبی هم بزنید. سپس 1.5 پیمانه آب ولرم 300 میلی لیتر و 1.5 پیمانه شیر ولرم 300 میلی لیتر به آن اضافه کنید. 1 قاشق غذاخوری شکر 20 گرم ، 1 قاشق چای خوری نمک 8گرم ، 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه 10 گرم بریزید و ترکیب این مواد را به خوبی هم بزنید. حالا 3.5 پیمانه 420 گرم آرد سفید اضافه و مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شود. حالا ظرف را با سلفون بپوشانید و نیم ساعت به آن استراحت بدهید.

خوشمزه تر از پیتزا ! ارزان و مقوی

بعد از آن سروته سه عدد کدو را بزنید، از وسط نصف کنید و بعد به صورت حقله ای در بیاورید. کدوها را داخل ظرف بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید تا به همه جای کدوها نمک اضافه شود و بیست دقیقه کدوها را به حال خود بگذارید.

خوشمزه تر از پیتزا ! ارزان و مقوی


یک عدد فلفل دلمه ای قرمز را از وسط برش دهید. داخلش را تمیز کنید و به صورت تکه های نگینی ریز خرد کنید. حالا یک عدد پیاز را هم نگینی ریز خرد کنید. چند شاخه پیازچه را هم خرد کنید. همچنین یک دسته جعفری را هم خرد کنید. یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و به بقیه مواد اضافه کنید.

حالا خمیر را باز کنید و کمی هم بزنید. نصف پیمانه پنیر پیتزا به آن اضافه کنید. حالا آب کدوها را بگیرید و به خمیر اضافه کنید. بقیه مواد خورد شده رو هم به خمیر اضافه کنید و خوب هم بزنید.

خوشمزه تر از پیتزا ! ارزان و مقوی
داخل تابه روغن بریزید و کمی صبر کنید روغن داغ شود. حالا کمی از مواد را داخل تابه بریزید و کمی پخش کنید. وقتی یک طرف این ترکیب خودشو گرفت و برشته شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود و بعد آن را از تابه بردارید و نوش جان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha