کد خبر 216307
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

معدنی پور:

باید نقش سازمان ورزش در بحث نظارت بر مجموعه های ورزشی شهرداری تهران پر رنگ شود

باید نقش سازمان ورزش در بحث نظارت بر مجموعه های ورزشی شهرداری تهران پر رنگ شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص موضوع تفویض اختیارات اداره مجموعه‌های ورزشی از سازمان ورزش شهرداری تهران به مناطق ۲۲گانه پایتخت گفت: فلسفه طرح این است که ما سازمان ورزش را در بحث نظارت بر مجموعه های ورزشی شهرداری تهران پر رنگ نماییم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در جریان یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه این شورا با اشاره به حضور میلیونی زائران در رویداد عظیم فرهنگی اربعین حسینی گفت: جا دارد در این جلسه از زحمات تمام خادمین زائران اربعین حسینی در مرزهای ایران، مسیر راهپیمایی، عتبات عالیات و مراسم جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران و سایر شهرهای کشور قدردانی و تشکر نمایم.

معدنی پور درخصوص موضوع تفویض اختیارات اداره مجموعه‌های ورزشی از سازمان ورزش شهرداری تهران به مناطق ۲۲گانه پایتخت افزود: در جلسه گذشته این طرح که ماحصل اقدامات کارشناسی بسیاری در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به ویژه کمیته ورزش بود قرائت شد. در واقع این طرح در جلسات مشترک سه کمیسیون برنامه و بودجه، سلامت و محیط زیست و فرهنگی واجتماعی بررسی، تکمیل و اصلاح شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: البته در این خصوص جلسات بسیاری با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سازمان ورزش و مناطق شهرداری با هدف بررسی و تکمیل این طرح برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ارائه طرح مذکور اصلاح بند "ز" مصوبه سال 94 شورای اسلامی شهر تهران بود که براین اساس مقرر شد تمام مجموعه های ورزشی مناطق 22 گانه به سازمان ورزش واگذار شود. در صورتیکه از سال 94 تا کنون تعداد بسیاری از این مجموعه های ورزشی (حدود 137) به بهانه های مختلف از سوی مناطق به سازمان ورزش واگذار نشده بود و در حال حاضر این تعداد مجموعه ورزشی یا توسط خود مناطق و یا توسط بخش خصوصی به علت واگذاری ها اداره می شود.

معدنی پور ادامه داد: ما با اصلاح این بند یک وحدت رویه ای را بوجود آوردیم.در واقع پس از گذشت 8 سال از مصوبه سال 94 هنوز از 430 مجموعه ای که در شهرداری تهران وجود دارد 137 مجموعه در اختیار مناطق و 213 مجموعه در اختیار سازمان ورزش قرار دارد که همین امر نشان دهنده آن است که مصوبه نیاز به بازنگری و اصلاح داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شهرداران مناطق به نوعی قائم مقامان شهردار تهران در مناطق خود محسوب می شوند لذا ضروریست ما اختیارات لازم را در اداره مناطق به آن ها واگذار نماییم. به همین خاطر در این طرح تلاش شده است مسئولیت مجموعه های ورزشی فرامنطقه ای براساس شاخص های قابل سنجش با سازمان ورزش شهرداری تهران و مجموعه های منطقه ای و محله ای برعهده مناطق قرار بگیرد. البته در مجموع سیاست های اجرایی توسط سازمان ورزش ابلاغ و مناطق و سایر سازمان های شهرداری ملزم به رعایت این موارد هستند.

معدنی پور ادامه داد: در حقیقت نقطه قوت طرح کمیته ساماندهی مجموعه های ورزشی شهرداری تهران این است که اختیار مجموعه ها به شهرداری تهران داده می شوند تا در آنجا بررسی های کارشناسانه ای دقیق تر صورت بگیرد و تصمیمات لازم در آن کمیته اتخاذ شود.

وی گفت: تعریف شاخص های کمی قابل سنجش برای تعیین سطح یک، دو و سه مجموعه های ورزشی از دیگر نقاط قوت طرح است که ماهیت مجموعه های ورزشی را به لحاظ فرامنطقه ای و منطقه ای بودن آن مشخص می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: یکی دیگر از نقاط قوت این طرح، پاسخگویی سازمان ها و سایر شرکت های شهرداری تهران است چراکه در حال حاضر بیش از 80 مجموعه ورزشی در اختیار این شرکت ها قرار دارد که طبیعتا در قبال مسئولیتشان به سازمان ورزش باید پاسخگو بوده و سیاست های ابلاغی سازمان ورزش را  مدنظر قرار دهند. از این رو این شرکت ها و سازمان ها در صورت عدم رعایت این موارد باید به مراجع قانونی و نظارتی معرفی شوند.

معدنی پور با اشاره به ورود سازمان ورزش به احداث مجموعه های ورزشی جدید در شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبه قبلی، مناطق هیچ تمایلی به ایجاد مراکز جدید نداشتند و اگر تا این لحظه مراکزی از این دست ایجاد شده است بدون در نظر گرفتن امکان سنجی، مکان یابی و طراحی فضاسازی های استاندارد ورزشی بوده است، لذا یکی دیگر از ویژگی های طرح ورود سازمان ورزش به احداث مجموعه های ورزشی جدید در شهر تهران به لحاظ امکان سنجی، مکان یابی و طراحی فضاهای استاندارد ورزشی است.

وی همچنین تاکید کرد: فلسفه طرح این است که ما سازمان ورزش را در بحث نظارت بر مجموعه های ورزشی شهرداری تهران پر رنگ نماییم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha