کد خبر 217553
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده «کاروانسراهای ایران»

کاروانسرای صائین نیر ثبت جهانی شد

کاروانسرای صائین نیر ثبت جهانی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ثبت کاروانسرای صائین شهرستان نیر همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر ایران در لیست آثار تاریخی و طبیعی فهرست جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حسن محمدی ادیب ۲۷ شهریور با اعلام این خبر گفت: پرونده «کاروانسراهای ایران» امروز در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو تایید شده و به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این پرونده شامل ۵۴ کاروانسرا از ۲۴ استان ایران است که کاروانسرای سنگی شهرستان نیر نیز یکی از این کاروانسراهای به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: کاروانسراهای ایران بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است که سومین اثر استان اردبیل در این فهرست بعد از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود.
محمدی ادیب با اشاره به اینکه کاروانسرای صائین پیش از این در سال ۱۳۶۲ به ثبت ملی رسیده بود، ادامه داد: کاروانسرای سنگی صائین یک بنای تاریخی مربوط به دوره صفوی است که در شهرستان نیر و در جاده قدیم نیر به سراب قرار دارد و اخیرا مرمت این بنا از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل به پایان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha