کد خبر 244543
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

درباره واگذاری دو کاروانسراهای ثبت‌جهانی:

تغییر مالکیت یک بنا منافاتی با ثبت ملی یا جهانی آن ندارد

تغییر مالکیت یک بنا منافاتی با ثبت ملی یا جهانی آن ندارد

اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان اعلام کرد: تغییر مالکیت یک بنا منافاتی با ثبت ملی یا جهانی آن ندارد و مالک جدید موظف است تمامی ضوابط میراث‌فرهنگی را در این بنا رعایت کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر فروش کاروانسراهای ثبت جهانی انوشیروانی (سنگی) و شاه عباسی (آجری) آهوان شهرستان سمنان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اعلام کرد: تغییر مالکیت یک بنا منافاتی با ثبت ملی یا جهانی آن ندارد و مالک جدید موظف است تمامی ضوابط میراث‌فرهنگی را در این بنا رعایت کند.

در بخش دیگری از این متن آمده است: کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان شهرستان سمنان پس از اخذ تعهدات قانونی لازم از خریدار و سرمایه‌گذار ذی‌صلاح واگذار خواهد شد و نظارت بر مرمت این بنا در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان قرار می‌گیرد.

در پایان نیز تاکید شده است: در تعهدات فروش این دو کاروانسرا به بخش خصوصی این نکته مهم صراحتاً ذکر شده است که این دو کاروانسرا پس از فروش باید طبق ضوابط ثبت‌جهانی، تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان مرمت و احیا شود و با کاربری کاروانسرا به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha