کد خبر 217385
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

شمار زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر امسال به حدود ۴۱۳ هزار نفر رسید

شمار زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر امسال به حدود ۴۱۳ هزار نفر رسید

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۴۱۲ هزار و ۹۵۲ زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر از ۶ مسیر مختلف به مشهد مقدس وارد شدند و در آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) شرکت کردند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حسین رضایی افزود: این تعداد زائر در قالب هزار و ۳۷۶ کاروان از ۲۴ استان به سمت مشهد مقدس حرکت کرده بودند.

وی اضافه کرد: مسن ترین زائر پیاده در میان این زائران بانویی ۷۵ ساله از قوچان و جوانترین زائر نیز طفل سه ماهه ای بود که به همراه مادرش در مسیر پیاده روی زائران قرار داشت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۴۹۰ ایستگاه صلواتی در ۱۰ استان پذیرای زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر بودند که در بین آنها خدمتگزاران شهرهای نجف، کربلا و کاظمین نیز حضور داشتند.

رضایی افزود: دورترین مسیری که زائران پیاده امام رضا(ع) از مشهد داشتند مربوط به شهر نهبندان در استان خراسان جنوبی و شهر مینودشت در شمال کشور بود.

وی شمار خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در ایستگاه های صلواتی و مسیرهای منتهی به شهر مشهد را ۲۰ هزار خادم ذکر کرد و ادامه داد: امسال ۴۴۰ محل اسکان شهری برای اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) در نظر گرفته شده بود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال شمار زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha