کد خبر 216761
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

اسکان بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده رضوی در بقاع متبرکه قوچان

اسکان بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده رضوی در بقاع متبرکه قوچان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: از ابتدای آغاز پیاده رضوی زائران امام رضا علیه‌السلام در دهه آخر صفر تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در امام زادگان و بقاع متبرکه قوچان اسکان‌یافته‌اند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ حجت‌الاسلام هادی حسین‌آبادی اظهار کرد: همه‌ساله مردم شهرهای شمالی کشور از استان‌های گلستان و مازندران و شهرها و روستاهای اطراف قوچان با عبور از این شهرستان خود را به مشهد می‌رساند تا در ایام شهادت امام رضا علیه‌السلام در حرم مطهر رضوی عرض ارادت و عزاداری داشته باشند.

وی بابیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در این شهرستان چهار پایگاه ثابت اسکان و پذیرایی را پیش‌بینی کرده است، گفت: برنامه‌های استقبال از زائران پیاده به همراه اسکان و پذیرایی از عصر اربعین در قوچان آغاز شد و آستان امام‌زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم علیه‌السلام، امام‌زاده جلیل، میقات الرضا و مسجد بین‌راهی اهل‌بیت خدماتی را به زائران امام رضا علیه‌السلام در دهه پایانی صفر ارائه دادند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به اسکان بیش از ۱۰ هزار نفر زائر پیاده در بقاع متبرکه این شهرستان، بیان کرد: ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در امام‌زاده سلطان ابراهیم علیه‌السلام، ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در امام‌زاده جلیل، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در میقات الرضا و یک هزار و ۵۰۰ نفر در مسجد بین‌راهی طی این مدت اسکان یافتند و از خدمات مختلف، برنامه‌های فرهنگی، مشاوره و... استفاده کردند.

وی با یادآوری این موضوع که دو موکب در مسیر جاده و مساجد امام حسین علیه‌السلام و عبدالرحمان در سطح شهر نیز تنها خدمات پذیرایی را به زائران پیاده رضوی ارائه دادند، تصریح کرد: ۲۴ هزار بطری آب‌معدنی نیز از محل موقوفات منتفع در سطح استان برای این شهرستان تحویل گرفته شد و توسط موکب‌های مستقر در مسیر میان زائران پیاده توزیع شده است.

حسین‌آبادی تأکید کرد: بر اساس آمار تعداد زائران عبوری سال گذشته از این شهرستان، پیش‌بینی می‌شد حدود ۵ هزار زائر پیاده در بقاع متبرکه قوچان اسکان پیدا کنند اما رشد دو برابری این تعداد نشان از استقبال مردم از عزیمت پیاده به سمت بارگاه مطهر رضوی و عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha