کد خبر 216977
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

اسدی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

حماسه با شکوه اربعین پیوند جوانان امروز با جوانان دیروز

حماسه با شکوه اربعین پیوند جوانان امروز با جوانان دیروز

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: ما می توانیم و در توانستن ما همین بس که حماسه اربعین هر سال با شکوه تر از سال قبل انجام می شود و این پیوند جوانان امروز با جوانان دیروز است.

جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام در گفتگو با خبرنگار حیات، یادآور روزهای سخت و به یادماندنی 8 سال دفاع مقدس شد و اظهار داشت: کل مردم مقاوم ایران، جانانه در مقابل دشمن ایستادگی و از حیثیت و تمامیت ارضی و اعتقادات خودشان دفاع کردند و این مهم، میسر نبود مگر با درایت و رهنمودهای امام ( ره) و به حق، مردم ثابت کردند در مقابل هیچ ستمگری سر تعظیم فرود نخواهند آورد و با شیطنت‌های استکبار جهانی و آمریکای جهان‌خوار و شرق و غرب، ایستادگی می کنند و این ملت ایران بود که مردانه ایستاد و به جهان ثابت کرد که "اراده" بر هر قدرتی غلبه خواهد کرد.  

وی افزود: درست است که زمانه تغییر کرده اما برای ما مردم ایران چیزی تغییر نکرده است. امروز ما بیشتر از هر زمان دیگر به جهان ثابت کرده‌ایم که قدرتمندانه ایستاده‌ایم و مصداق آن، حماسه باشکوه اربعین است که جوانان امروز نقش آفرینان آن هستند و این پیوند جوانان امروز با جوانان دیروز است.

اسدی افزود: اگر ما می‌توانیم حماسه اربعین را باشکوه برگزار کنیم؛ اگر ما می توانیم ابهت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشانیم؛ اینها افتخاراتی است که حاصل خون شهیدان و از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت‌های ایثارگران عزیز کشورمان است. 

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با اشاره به جنگ نرم و ترکیبی دشمنان ایران گفت: در این هجمه فرهنگی از سوی معاندان، جوانانی که دیروز در دفاع مقدس به مقام شهادت یا جانبازی رسیدند، چراغ‌های راهی شدند برای جوانان امروز در مقابله با استکبار؛ پس ما می‌توانیم و در توانستنِ ما همین بس که حماسه اربعین هر سال با شکوه‌تر از سال قبل انجام می‌شود. 

جمال اسدی اظهار داشت: ما می‌توانیم با روحیه جهادی و ایثارگری که از رزمندگانمان به وام گرفته‌ایم هر کارِ به ظاهر نشدنی را به خوبی خلق کنیم. 

 وی در پایان، برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس را اینگونه تشریح کرد: یک روز ویزیت رایگان ایثارگران توسط کادر درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی؛ مهمانی لاله ها همزمان در سراسر کشور، نشست با نخبگان و اندیشمندان، تبلیغات محیطی، تعویض پرچم گلزار شهدا، سخنرانی در مورد جهاد تبیین؛ تجلیل از ممتازین، رزمندگان، فرزندان شهدای دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا با همکاری آموزش و پرورش، مراسم نکوداشت و تجلیل از فرماندهان شاخص دفاع مقدس و نیروهای مسلح و برگزاری مسابقات ورزشی. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha