کد خبر 216487
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

 اصلاح شبکه آب روستایی منطقه کاشان با اعتبار دو هزار میلیارد ریالی

 اصلاح شبکه آب روستایی منطقه کاشان با اعتبار دو هزار میلیارد ریالی

 فرماندار کاشان گفت: قرارداد همکاری بین قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آب و فاضلاب کشور با اعتبار دو هزار میلیارد ریال برای آبرسانی، اصلاح و بازسازی شبکه روستاهای این شهرستان امضا شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محمد شریف زارعی، عصر (یکشنبه، ۱۹ شهریور) در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی جذب اعتبارهای محرومیت‌زدایی شهرستان کاشان، اظهار کرد: طرح اصلاح شبکه آب روستایی بر اساس اولویت‌بندی ظرف حداکثر ۳۶ ماه در ۲۰ روستای منطقه کاشان توسط بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

وی افزود: مخزن سازی، اصلاح شبکه، اصلاح خطوط انتقال، محصورسازی منابع و مخازن، ایجاد سامانه‌های راهبری و پایش ایستگاه پمپاژ و ارتقای کیفی آب از جمله برنامه‌های در دست اقدام در طرح محرومیت‌زدایی است.

زارعی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرمانداری کاشان با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات روستاها در زمینه تأمین و ارتقای کیفی آب شرب مرتفع می‌شود.

ظرفیت آب دهی چاه‌های آب در کاشان، سالانه ۵ درصد کاهش دارد 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان نیز گفت: کاهش ۳۸ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت و استمرار تنش‌های آبی در سال‌های گذشته، سطح آب‌های زیرزمینی سالیانه به میزان۷۰ تا ۸۰ سانتیمتر کاهش داشته است.

محمدرضا اسدی افزود: ظرفیت آب دهی چاه‌ها، سالانه ۵ درصد کاهش دارد و با این اوصاف، سالانه باید حدود ۹۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تأمین آب کاشان اضافه شود تا بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و دچار تنش آبی نشویم .

وی افزود: نیاز آبی شرکت آب و فاضلاب کاشان در پیک مصرف، حدود  دو هزار لیتر است که با استفاده از ۱۴۰ حلقه چاه، سالیانه حدود۴۰ میلیون مترمکعب آب تولید و توزیع می‌شود و در چهار ماه اول سال جاری به ۱۸ میلیون مترمکعب رسیده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به کاهش کیفیت آب آشامیدنی برخی مناطق، تصریح کرد: روزانه حدود ۱۰ هزار مترمکعب آب با استفاده از دستگاه‌های آب شیرین کن تصفیه و کیفیت آب ارتقاء داده می‌شود.

اسدی تأکید کرد: اصلاح شبکه‌های فرسوده از برنامه‌های اصلی شرکت آب و فاضلاب است که متناسب با تأمین اعتبار انجام می‌شود و در چهار ماه اول سال جاری، بیش از ۱۸ کیلومتر از شبکه‌های قدیمی و فرسوده اصلاح شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۸ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شده است در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۷ فقره انشعاب بود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان افزود: میزان آب بدون درآمد در شرکت آب و فاضلاب کاشان ۲۱ درصد است که از این میزان حدود هشت درصد مربوط به هدر رفت واقعی آب است که با اصلاح شبکه‌های آبرسانی و خطوط انتقال می‌توان مقدار آن را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha