کد خبر 216107
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

۳۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی در گچساران هزینه شد

۳۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبرسانی در گچساران هزینه شد

رئیس آب و فاضلاب گچساران گفت: ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۲۰ طرح عمرانی در بخش آب و فاضلاب در این شهرستان از سال گذشته تاکنون هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛محمود زارعی افزود: ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بخش فاضلاب و اصلاح شبکه ها و آبرسانی به شهر دوگنبدان و روستاهای این شهرستان در سال جاری در نظر گرفته شده که ۷۵ درصد آن جذب شد.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبارات ۲۰۰ میلیارد ریال آن از محل تملک دارایی سرمایه‌ای بوده که ۱۰۰ درصد آن جذب شد.

زارعی ابراز کرد: این میزان اعتبار برای اصلاح و توسعه آب شهر دوگنبدان، تعمیر و نگهداری خطوط لوله انتقال آب، توسعه شبکه آبرسانی، راه اندازی سیستم کلر زنی و اجرای شبکه داخلی و خطوط انتقال آب روستایی هزینه شد.

وی اظهار کرد: اصلاح و توسعه آب شهر دوگنبدان منطقه ۸۰ دستگاه فرهنگیان با اعتبار ۳۲ میلیارد از محل اعتبار دور اول سفر ریاست جمهوری با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست اجراست.

زارعی تصریح کرد: برای اجرای این طرح یکهزارو ۶۰۰ متر شبکه توزیع و یکهزارو ۴۴۰ متر خط انشعاب در اقطار لوله ۹۰ و ۱۱۰ اجرا خواهد شد.

وی گفت: حذف لوله آزبست(لوله سیمانی) منطقه کارکنان جنوبی با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال از محل دور اول سفر ریاست جمهوری با پیشرفت ۳۰ درصد هم اکنون در دست انجام است که در این طرح سه هزار متر شبکه توزیع لوله پلی‌اتیلن به قطر های ۶۳ ، ۹۰ و ۶۰۰ متر و لوله ۲۵ اینچ برای انشعابات خانگی و ساخت ۱۶ حوضچه شیر آلات اجرا خواهد شد.

زارعی عنوان کرد: تعویص بلبرینگ در ایستگاه خیرآباد و سعادت آباد ۲۲ مورد، نصب و راه‌اندازی الکترومتور در مناطق خیرآباد- سعادت آباد و امامزاده جعفر هفت مورد، ارسال الکترو موتور به شرکت جمکوی مشهد برای تعمیر پنج مورد با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ، ارسال ۲ دستگاه بوسترپمپ جهت تعمیر، تعویض الکترموتورهای شناور شهری و روستایی ۱۸ مورد، تعمیر و راه‌اندازی ترانس برق امامزاده‌جعفر یک‌دستگاه با اعتبار بیش از یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه تعمیر و نگهداری در بخش آبفای شهری است.

اصلاح و توسعه بیش از پنج هزار متر شبکه های آب شهری و روستایی

رئیس آبفا گچساران گفت: اصلاح و توسعه آب‌شهری به طول ۳ هزار و ۲۰ متر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و اصلاح و توسعه شبکه روستایی به طول ۲ هزار و ۱۰ متر با اعتبار ۹ میلیارد ریال و خط انتقال روستایی به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون در این شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: ۳۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان وجود دارد که از این میزان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و مابقی خط انتقال است.

زارعی با بیان اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد شبکه های آب شهر دوگنبدان فرسوده و نیازمند بازسازی دارد گفت: اکثر شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال سابقه دارد که این امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب می شود.

وی به واگذاری بیش از ۶۶۳ فقره انشعاب آب در دولت سیزدهم از سوی آبفای این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۷۰ فقره انشعابات فاضلاب به متراژ بیش از ۵ هزار متر در سایزهای مختلف در این مدت انجام شد.

راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب در گچساران

وی راه‌اندازی آزمایشگاه میکروبی با ظرفیت انجام ۳۰۰ آزمایش در روز را از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت اعلام کرد و گفت: این آزمایشگاه شهرستان های گچساران، باشت و بهمئی را زیر پوشش قرار داده است.

زارعی راه‌اندازی سیستم کلرزنی روستایی حرم تا حرم شامل پنج روستای کمبل، چشه کان ، آبشیرین و .. ، سیستم کلرزنی چاه رودبال شامل پنج روستای رودبال، نازمکان سفلی و علیا، شامبراکان و سیدجمال‌الدین و گبرستان، سیستم کلرزنی گازی روستای اسلام آباد لیشتر شامل سه روستا، راه‌اندازی سیستم کلرزنی گازی مجتمع خیرآباد شامل پنج روستا، راه‌اندازی سیستم کلرزنی گازی سربیشه و بیدزرد، راه‌اندازی سیستم کلرزنی جایگزین شهری مخزن کوی طالقانی، راه‌اندازی سیستم کلرزنی جایگزین شهری ۵۰۰ دستگاه را از دیگر اقدامات انجام شده این اداره در حوزه کنترل و کیفی این شرکت در این مدت اعلام کرد.

وی بیان کرد: اصلاح بخشی از خط انتقال آب روستای باباکلان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در این مدت اجرا شد.

زارعی گفت: هم اکنون خط انتقال اب روستای گناوه با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال محل اعتبار محرومیت‌زدایی با پیشرفت ۴۰ درصد و اجرای بخشی از شبکه داخلی روستاهای سربیشه و سرآب‌ننیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با پیشرفت ۲۰ درصد در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: تعمیر شکستگی های شبکه های توزیع آب در مناطق مختلف شهرستان بر اساس اولویت بندی انجام می شود.

زارعی اظهار کرد: توجه به فرسودگی لوله‌های شبکه توزیع سطح شهر تعمیرات درون شبکه‌ای به صورت روزانه و مستمر در حال انجام است و انتظار می‌رود جهت تامین اعتبار به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha