کد خبر 213309
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

معدنی پور:

باید برنامه ریزی و نظارت بر مراکز و مجموعه های ورزشی وابسته به شهرداری تهران در چارچوب سیاست های مصوبه شورا انجام شود

باید برنامه ریزی و نظارت بر مراکز و مجموعه های ورزشی وابسته به شهرداری تهران در چارچوب سیاست های مصوبه شورا انجام شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا گفت: باید برنامه ریزی و نظارت بر مراکز و مجموعه های ورزشی وابسته به شهرداری تهران در چارچوب سیاست های مصوبه شورا انجام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصدو هفتادو یکمین جلسه این شورا درخصوص بررسی طرح اصلاحیه بند ز ،و ، ط مصوبه تعرفه های اصلاحی بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران سازمان ها و شرکت ها تابعه گفت: طرح اصلاحیه بند "ز" و "ط" مصوبه تعرفه های اصلاحیه بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه آن ابلاغی به شماره 16020423433 مورخ 19/2/94 و همچنین بند "د" ماده پنجم اساسنامه سازمان ورزش، وظایف و اختیارات سازمان که اشعار می دارد میبایست برنامه ریزی و نظارت بر مراکز و مجموعه های ورزشی وابسته به شهرداری تهران در چارچوب سیاست های مصوبه شورای اسلامی شهر تهران انجام گیرد. 

وی افزود: با توجه به تعدد و پراکندگی زیاد مجموعه ها و فضاهای ورزشی شهرداری تهران در سطح مناطق 22 گانه، سازمان ها و شرکت های تابعه و با عنایت به اینکه مدیریت یکپارچه، نگهداشت، بهره برداری و نظارت بر تمامی این مجموعه ها می بایست توسط سازمان ورزش صورت پذیرد شهرداری تهران مکلف است حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به ساماندهی، مدیریت، نظارت و بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران اعم از سازمان ورزش، شهرداری مناطق 22 گانه و سازمان ها و شرکت های تابعه براساس این مصوبه اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد: این مصوبه در نظر دارد با سطح بندی کردن مجموعه ها و فضاهای ورزشی شهرداری تهران از تمامی منابع و ظرفیت های ورزشی شهرداری تهران در راستای بهره برداری بهینه و مطلوب از این فضاها به منظور ارائه خدمات با کیفیت ورزشی به شهروندان استفاده گردد.

معدنی پور با اشاره به مجموعه های ورزشی سطح یک که عنوان فرامنطقه ای دارند، تصریح کرد: این سطح از مجموعه ها در راستای توسعه ورزش همگانی در شهر تهران و انجام رسالت، اهداف و ماموریت های سازمان ورزش، صرفا میبایست توسط سازمان ورزش شهرداری تهران مدیریت، راهبری، نگهداری و بهره برداری شود.

وی خاطر نشان کرد: بدیهی است درآمد این مجموعه ها به حساب خزانه شهرداری تهران واریز خواهد شد و سازمان ورزش براساس اسناد بالادستی، مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، آیین نامه های مالی و معاملاتی شهرداری تهران و براساس اعتبارات مصوب خود در راستای مدیریت و بهره برداری بهینه از این مجموعه ها اقدام خواهد کرد، هرچند مجموعه های ورزشی سطح یک میبایست حداقل سه ویژگی از چهار ویژگی مجموعه های فرامنطقه ای را داشته باشد که در پیوست شماره یک مصوبه ذکر شده اما از اصلی ترین شاخصی که این سطح از مجموعه ها را از سایر سطوح متمایز می کند مساحت فضاهای ویژه ورزشی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باتوجه یه اینکه میانگین مساحت مجموعه های ورزشی در اختیار سازمان ورزش حدود 2300 متر مربع می باشد. این متراژ مهمترین شاخص سطح بندی مجموعه های ورزشی در نظر گرفته شده است و مجموعه هایی که بالاتر از 2300 مساحت دارند به عنوان مجموعه های سطح یک شناخته می شوند. همچنین مجموعه های خاص و اختصاصی از جمله تیراندازی، سوارکاری، استادیوم های فوتبال و مجموعه های خاص بانوان فارغ از در نظر گرفتن مساحت آن ها مجموعه های سطح یک تلقی می گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha