کد خبر 216024
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با «حیات»:

شبهه افکنی به باورهای دینی گسترش یافته است

شبهه افکنی به باورهای دینی گسترش یافته است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز می‌بینیم که کم کم آن چیزهایی که در خارج از کشور شبهه بوده به شبهه داخل کشور نیز تبدیل می‌شود، یعنی شبهه افکنان آنقدر توانستند موفق عمل کنند که شبهات خودشان را به باور جوانان ایرانی نیز برسانند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ دوران نوجوانی افراد را شاید بشود زمانی دائمی برای شکل‌گیری ریشه‌ای شخصیت فرد دانست، زمانی که او تصمیم می‌گیرد اخلاق، دین، ایمان، اعتقاد و باورهایش را بر حسب دانسته‌ها و شنیده ها، راهنمای زندگی‌اش کند و چه بسا این باورها و اعتقاداتش موجب قدم گذاشتن او در راهی نورانی یا راهی مخالف وجود پاکی که خداوند در او دمیده شود.

همانطور که امام علی (ع)  در نهج البلاغه(صبحی صالح) ص393 ، نامه 31 و تحف العقول ص70 درباره دوران نوجوانی فرمودند: « إِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالارضِ الخالیَةِ ما اُلقیَ فیها مِن شَیْ ءٍ قَبِلَتهُ؛ دل نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذری در آن افشانده شود، می‌پذیرد.»

در این زمینه و با وجود گسترش فضای اطلاع رسانی و مجازی در جهان؛ جنگ نرمی رخ داده که از این طریق دشمنان اسلام به عقاید و باورهای مسلمانان حمله می‌کنند و نوجوانان مسلمان که سرمایه‌های آینده این خاک و بوم اسلامی هستند، بیشتر مورد هدف قرار می گیرند.

آن ها که در خارج از کشور اتاق فکرهای گوناگونی برای از هم گسیختن باورهای مسلمانان فراهم کرده‌اند و در این راه بسیار می‌کوشند و برنامه ریزی می‌کنند تا بتوانند اسلام را تحریف کنند.تنها کافیست در باور یک نوجوان شبهه‌ای ایجاد کرد و نوجوان برای حل این شبهه به فردی نابلد و ناشی رجوع کند در این باره چه روی می‌دهد؟ جز از هم گسیختگی باورها و ندانستن جوابی برای حل آن شبهه؟!

در این راستا حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این سازمان، برای تبلیغ و ترویج دین اسلام در خارج و داخل ایران بیان داشت: آن رخدادهایی که در داخل کشور برای ترویج دین انجام می‌شود، خیلی به حوزه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مربوط نمی‌شود؛ کاری که برای داخل کشور می‌توانیم انجام بدهیم یک کار مستقیم نیست.

وی با بیان لزوم ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف افزود: احساس می‌کنم شبهات خارج از کشور کم کم تبدیل به شبهات داخل می‌شود، یک زمانی که رایزن فرهنگی در آلمان بودم، می‌خواستم قرآن را به زبان آلمانی ترجمه کنم و خدمت آقایون می‌رسیدم و  می‌گفتم کمک کنید که قرآن را به آلمانی ترجمه کنیم؛ آن‌ها می‌گفتند مگر ترجمه قرآن، تفاوت شیعه و سنی دارد، همین که قرآن ترجمه شده کفایت می‌کند، گفتم خیر! شبهات در داخل و خارج از کشور متفاوت است، آنقدری که شبهه در خارج از کشور راجع به موضوعات مختلف اعم از دیه، حقوق زن، قصاص، مسئله جهاد و نگاه قرآن به جهاد است، در داخل کشور مسئله ای نیست؛ لذا مجبوریم در ترجمه‌ای که به زبان آلمانی و زبان‌های مختلفی ارائه می‌دهیم، چون تفسیر مختصری ذیل آن می آوریم به این نکات بیشتر توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز که از آن ماجرا حدود 8 سالی می‌گذرد، می‌بینیم که کم کم آن چیزهایی که در خارج از کشور شبهه بوده به شبهه داخل کشور نیز تبدیل می‌شود، یعنی شبهه افکنان آنقدر توانستند موفق عمل کنند که شبهات خودشان را به باور جوانان ایرانی نیز برسانند. لذا ما کاری که در حوزه داخل کشور می‌توانیم انجام دهیم این است که از سرچشمه این مورد را اصلاح کنیم؛ یعنی اینکه شبهات را در خارج از کشور حل کنیم که در انتها در داخل کشور با فاصله منتقل شود و شبهات از خارج آنقدر زیاد نشود که به داخل کشورمان نیز سرایت کند.

حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به گسترش فضای مجازی و انتقال اخبار در میان جوامع و شبهه افکنی در دین اسلام در پایان بیان داشت: اکنون دیگر مرزی وجود ندارد، فضای مجازی ما این مرزها را از بین برده است و سرعت اطلاع رسانی‌ها بسیار بالا است، تا این وضعیت اینگونه است تلاش می کنیم در حوزه خارج از کشور درست عمل کنیم و شبهات را برطرف نماییم تا اثراتش را  نیز در داخل کشور بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha