کد خبر 211954
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

حجت الاسلام ایمانی پور مطرح کرد؛

رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه تصویر شایسته از اسلام است

رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارائه تصویر شایسته از اسلام است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنار اصحاب رسانه ارائه تصویر شایسته از جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛  حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تبریک به اهالی و اصحاب رسانه بیان داشت:با توجه به تقارن روز خبرنگار با ایام محرم و به رسالت رفتن اهل بیت، ما حضرت زینب(س) را رسانه عاشورا می دانیم.

وی با اشاره به مسئله جهاد تبیین افزود : امروز رسالت سنگینی در کشورمان بر عهده مان می باشد که همگی به درستی واقف هستیم که همان موضوع جهاد تبیین است که بر دوش همه رسانه ها سنگینی می کند.

حجت الاسلام ایمانی پور گفت: در مرحله اول برای رواج جهاد تبیین قبل از هر چیزی لازم است که شناخت درستی از منطقه و جهان داشته باشیم، واقعیت این است که جریان مقاومت هر روز قوی تر می شود و همین باعث شده تا هجمه هایی از سوی دشمنان و بیگانگان می شود. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: مسئله دومی که باز در فرمایشات مقام معظم رهبری شنیده می شود مواجهه با ایمان جوانان است، یعنی ایمان زدایی در جامعه که به شکل های مختلف خودش را نشان می دهد، به عنوان مثال در محرم ایرادات و شبهاتی از سوی برخی گروه ها و افراد گرفته می شود که این کارها و هجمه ها از قبل برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام ایمانی پور بیان داشت: لازم است جریان تولید محتوا و روشنگری را قبل از اینکه دیگران شبهه ایجاد کنند در حوزه رسانه ایجاد شود. رسالت محوری در کنار کار حرفه‌ای یعنی رسانه تنها نیاید بنا به انتقال پیام باشد، بلکه رسانه خوب این است که شناخت درستی از مسئله، آگاهی رسانی در جهت درست را به مخاطبین داشته باشد. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: لازم است اهالی رسانه دشمنان را شناسایی کنند و هوشیارانه اخبار را بررسی و منتقل کنند. این مسائلی که مانند قرآن سوزی رخ داده برخی می گویند افرادی نیاز به پول دارند و غیره که این یک نگاه سطحی می باشد، باید دید چه کسانی این کار را برنامه ریزی کرده؟ حتما رژیم اشغال گر به جریان قرآن سوزی و شبهه افکنی بیشتر نیاز دارد و در این جریان برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام ایمانی پور بیان داشت: توجه به حوزه های جدید شبهه پراکنی که ایجاد می شود خیلی مهم است، همین شبهاتی که در محرم ایجاد می شود بسیار مهم است، که برای برپا نشدن مراسمات محرم و اسلام زدایی برنامه ریزی شده است. همانطور که امام خمینی فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. شناخت دشمن یکی از ضرورت های ایام است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در جریان قرآن هراسی چند روز پیش نامه ای در این خصوص به رهبران ادیان جهان نوشتم که در یک همفکری سند جهانی حقوق ادیان را طراحی کنیم، خوشبختانه انعکاس این یادداشتی که به رهبران ادیان داده ایم  را مشاهده می کنیم. امیدواریم این امر منجر به تدوین و سند نیز بشود.

حجت الاسلام ایمانی پور در پایان بیان داشت:  رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کنار اصحاب رسانه ارائه تصویر شایسته از جمهوری اسلامی ایران است، به شدت از پیشنهاداتی که در این حوزه ارائه می شود در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استقبال می کنیم و آمادگی شنیدن همه پیشنهادات در شایسته نشان دادن تصویر اسلام را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha