کد خبر 212380
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با «حیات»:

پیشنهاد تدوین تاریخ مقاومت را داده‌ایم

پیشنهاد تدوین تاریخ مقاومت را داده‌ایم

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور گفت: در برخی کشورها با همکاری نهادهای بومی پیشنهاد تدوین تاریخ مقاومت را داده‌ایم که بعدها فراموش نشود؛ از جمله اینکه چه اتفاقاتی در مقاومت رخ داد و این جریان، اطلس مفصلی خواهد شد.

محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره ماموریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: در حوزه کار برای دفاع مقدس مسئله ایثار و شهادت یکی از ماموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌باشد، به همین منظور ما بیشتر در حوزه رمان‌های جدیدی که در حوزه دفاع مقدس تنظیم شده کار می‌کنیم، چون احساس می‌کنیم کشش این حوزه برای جوان‌ها  و نوجوان‌ها بیشتر است.

وی افزود: کتاب‌های خوبی از حوزه ایثار و مقاومت را که در واقع با همکاری نهادهای ذی ربط 50 کتاب انتخاب شده در این حوزه در دستور کار رایزن‌های فرهنگی قرار داده‌ایم که به مرور به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ارتباط با خانواده‌های شهدای مقاومت در سراسر کشورها گفت: نشست‌های مختلفی خصوصا در حوزه مقاومت برگزار می‌شود که با خانواده شهدای مقاومت و دعوت متقابل از ایران و هم از ایران به آنجا در همین چارچوب طراحی شده و اتفاقات خوبی افتاده است.

حجت الاسلام ایمانی پور افزود: در برخی کشورها با همکاری نهادهای بومی پیشنهاد تدوین تاریخ مقاومت را داده‌ایم که بعدها فراموش نشود؛ از جمله اینکه چه اتفاقاتی در مقاومت رخ داد و این جریان، اطلس مفصلی خواهد شد؛ فقط ماجرای لبنان، عراق و سایر کشورها خودشان بسیار جای کار دارند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تدوین تاریخ مقاومت اظهار داشت: نهادها نیز از پیشنهاد ما  استقبال کرده‌اند و به امید خدا تمهیداتش نیز فراهم می‌شود، امیدوارم که در آینده ای نزدیک اطلس مقاومت را بتوانیم تهیه کنیم.

حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به ترجمه کتاب‌های حوزه مقاومت و دفاع مقدس تصریح کرد: کتاب های بسیاری از جمله چند نمونه از رمان‌های حوزه دفاع مقدس مانند کتاب دا در کشورهای اروپایی به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha