کد خبر 215743
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

مشکل کمبود آب آشامیدنی چهار روستای بندرعباس رفع شد

مشکل کمبود آب آشامیدنی چهار روستای بندرعباس رفع شد

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: با احداث ایستگاه پمپاژ بین راهی، وضعیت آبی آشامیدنی چهار روستای «حسین‌آباد»، «کُناردان»، «نَران» و «گاومرده» در شهرستان بندرعباس بهبود یافت.

به گزارش گروه استان های حیات؛ عبدالحمید حمزه‌پور روز پنجشنبه در جریان بازدید از ایستگاه پمپاژ بین راهی در بندرعباس افزود: با احداث ایستگاه بین‌راهی و انجام لوله‌گذاری، ۱۲ لیتر بر ثانیه به نیاز آبی این چهار روستا اضافه شد.

وی با بیان اینکه شرکت آب وفاضلاب هرمزگان با هدف گذر از تابستان و تلاش برای پایداری وضعیت آب روستاها، از ابتدای امسال برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد: در راستای تحقق برنامه‌ها و با اجرای این عملیات، کمبود آب روستاهای حسین آباد، کناردان، نران و گاومرده با جمعیتی افزون‌بر یکهزار و ۵۲۴ نفر رفع شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه آـبرسانی را پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

حمزه‌پور یادآورشد: امسال برای تامین آب پایدار مردم، آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان هرمزگان در قالب ۲۳ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۹ هزار میلیارد ریال در زمینه راه‌اندازی این مجتمع‌های آبرسانی روستایی هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن نیز به بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha