کد خبر 215566
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

قیمت دلار در حالی امروز سه شنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۲ کاهشی بود که به نیمه کانال ۴۹ هزار تومان رسید و نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت دلار امروز به نیمه کانال ۴۹ هزار تومان برگشت. این در حالی است که روز شنبه دلار روی موج صعودی قرار گرفته بود.

برخی از معامله‌گران می‌گویند علت افزایش قیمت دلار نزدیک شدن به آخرین روزهای تابستان است که تقاضا برای دلار را افزایش می‌دهد و همین مساله به افزایش قیمت دلار دامن می‌زند. البته برخی از معامله‌گران هم می‌گویند هر سال در موسم سفر زیارتی اربعین قیمت دلار اندکی رشد را تجربه می‌کند. اما به نظر می‌رسد که افزایش قیمت دلار دلیل دیگری دارد چون بدون تغییر خاصی، قیمت دلار کاهشی شد.

اکنون دلار مجددا روی مرز حساس قیمتی ایستاده است. پیش از این معامله‌گران اعلام کرده بودند که اگر قیمت دلار به کانال ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان برسد و بتواند بالای این رقم بماند، دلار افزایشی است و احتمال برگشت آن به رقم‌های پایین‌تر کمرنگ می‌شود.

البته پیش بینی‌ها و روند بازار حاکی از این است که قیمت دلار بعید است که به رقم‌های پایین‌تر از این برسد. سجاد بوربور، کارشناس اقتصادی هم درباره آینده قیمت دلار به تجارت‌نیوز می‌گوید: «اگر قیمت دلار به کمتر از کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی بیاید فعالان اقتصادی برای خرید دلار یا طلا حمله می‌کنند و اجازه افت قیمت بیش از این مقدار را نمی‌دهد.»

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: «قیمت دلار در منطقه تعادلی قرار دارد و در صورتی که تصمیم سیاست‌گذار کاهش قیمت دلار باشد، غیر از سرکوب این اسکناس هیچ کاری از دست دولت برنمی‌آید. توجه داشته باشید که ما باید دلار را به مثابه کالا در نظر بگیریم. مادامی که دولت کسری بودجه ساختاری داشته باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند نقدینگی را کنترل کند. در نتیجه نه تنها قیمت دلار، بلکه همه کالاها رشد خواهد داشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha