کد خبر 215386
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

قیمت دلار و ارز امروز ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲

قیمت دلار و ارز امروز ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲

قیمت دلار در بازار غیررسمی در حالی امروز با کاهش ۲۰۰ تومانی به ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که از مرز ۵۰ هزار تومانی فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت دلار امروز از مرز ۵۰ هزار تومان فاصله گرفت و در مرز ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان دارد. بررسی معاملات پشت خطی اما نشان می‌دهد افزایشی‌های بازار در پی بالا بردن قیمت دلار در معاملات آتی هستند.

قیمت دلار در معاملات امروز از ۴۹ هزار و ۵۸۰ تومان آغاز می‌شود و در برخی معاملات به ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان هم می‌رسد؛ با این حال به نظر می‌رسد قیمت دلار تحت تاثیر اخبار مثبت از فروش نفت و افزایش تقاضای مسافرتی، دچار نوسان شده است. قیمت دلار روز گذشته موجع تازه‌ای از صعود را تجربه کرد که گفته می‌شد تحت تاثیر افزایش تقاضای سفرهای پایان تابستان و سفر اربعین بوده است و بر همین اساس به نظر می‌رسد قیمت دلار فعلا صعودی باشد.

باید اشاره داشت که امروز خبرهای حاکی از آن بود که صادارت نفت ایران به یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.  بلومبرگ اعلام کرده است که صادرات نفت ایران با رشد ۵۴ درصدی از ابتدای سال جاری میلادی روبرو بوده است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه اوت ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت خام و ۱۵۲ هزار بشکه در روز میعانات صادر کرده است؛ به این ترتیب کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران در این ماه، ۱.۸۵ میلیون بشکه در روز بوده است. این رقم بالاترین میزان صادرات نفت ایران طی پنج سال گذشته یعنی از زمان خروج آمریکا از برجام بوده است!

این خبر، دیدگاه‌های مثبتی را نسبت به افزایش ورود دلارهای نفتی به کشور ایجاد کرده است. در صورتی که دولت بتواند با استفاده از بهبود روابط بین‌المللی، ارز حاصل از صادرات نفت را به کشور وارد کند، وضعیت منابع ارزی نیز بهتر خواهد بود و به این ترتیب قیمت دلار در مسیر نزولی قرار می‌گیرد.

قیمت دلار هرات امروز به ۴۹ هزار و ۴۸۰ تومان رسید. قیمت دلار سلیمانیه هم ۴۹ هزار و ۶۳۰ تومان است. امروز قیمت یورو در بازار آزاد ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان است و قیمت درهم امارات نیز به ۱۳ هزار و ۶۳۰ تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha