کد خبر 215503
۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

فراهم کردن ۸۸۰ طرح اشتغال از طریق تبصره ۱۸ از سوی کمیته امداد زنجان

فراهم کردن ۸۸۰ طرح اشتغال از طریق تبصره ۱۸ از سوی کمیته امداد زنجان

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: منابع تسهیلاتی اشتغال جزء ۴ بند ب تبصره ۱۸ سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از ۳۵ همت کل کشور، مبلغ ۴۱۰۶ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ روح‌الله صالحی شامگاه دیروز (۱۳ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه سهم اشتغال استان ۵۸۶۶ از ۵۰۰ هزار فرصت شغلی  است که سالانه این نهاد انقلابی باید زمینه ایجاد آن را فراهم کند؛ ولی اعتبار ابلاغی ذکر شده پاسخگو نبوده لذا با لحاظ کردن میانگین وام ۱۰۰ میلیون تومان برای هر مجری مبلغ ۱۷۶۰ میلیارد ریال کسری اعتبار برای تحقق برنامه فرصت شغلی سالانه وجود دارد.

وی با اشاره به کسری مذکور از محل منابع استانی جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸، افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص داده شد و بلافاصله با قطعی شدن مبلغ نهایی اعتبار تخصیصی توسط استانداری، برش شهرستانی آن نیز ارائه خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: عملکرد اشتغال استان در این نهاد تا ۴ شهریور سال‌جاری اجرای ۸۸۰ طرح اشتغال و کاریابی برای ۳۴ نفر بوده و مبلغ ۶۹ میلیارد تومان نیز تسهیلات اشتغال پرداخت شده است. همچنین در بخش آموزش کسب و کار برای ۲۱۱ نفر آموزش مهارتی و برای ۱۷۰ نفر آموزش پایدارسازی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تابستانه مهارت نیز ۲۳۶۲ نفر به فنی‌وحرفه‌ای و اداره‌کل آموزش‌وپرورش معرفی شده‌اند و حدود ۸۰۰ نفر در سامانه فنی‌وحرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha