به گزارش گروه استان های حیات؛ علی دهقانی امروز (۱۳ شهریورماه) در حاشیه حضور در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به عنوان رئیس شعبه و شرکت در جلسه رسیدگی به پروندههای این شعبه، با بیان اینکه انتظار، توقع و خواسته بحق مردم این است که پروندهای که وارد دستگاه قضائی میشود، در زمان مناسب و متعارف رسیدگی شود، گفت: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی و سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پروندههای قضایی، پذیرفته نیست که رسیدگی به دعاوی مردم بیش از حد متعارف زمانبر شود.
به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: همه مدیران قضایی باید با برنامهریزی و تعیین زمان به شکلی که در کار مدیریتی واگذار شده به آنان خللی ایجاد نشود، با حضور در شعب نسبت به رسیدگی و اتخاذ تصمیمات قضایی و انشای رأی اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر اینکه حل اساسی معضل اطاله دادرسی در گروی تلاش جهادی تمامی کارکنان عدلیه اعم از قضات و کارمندان اداری است، تصریح کرد: حضور مدیران و معاونان قضایی در شعب و رسیدگی به پروندهها به عنوان قاضی رسیدگیکننده، علاوه بر تسریع در فرآیند رسیدگی، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی، از حجم کار قضایی در شعب نیز کم میکند و به بازدهی بیشتر نیروی انسانی در محیط کار میانجامد.
دهقانی سرعت، دقت در رسیدگی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را مهمترین هدف برای مدیران برشمرد و تصریح کرد: در پنج ماه گذشته از سال جاری، ۲۵ هزار و ۳۷ پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
نظر شما