کد خبر 203788
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

دانشگاه‌ هایتک کرمان در فهرست دانشگاه‌های پر استناد برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه‌ هایتک کرمان در فهرست دانشگاه‌های پر استناد برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه‌ تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در فهرست دانشگاه‌های پر استناد برتر جهان به استناد پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) در حوزه موضوعی شیمی و مهندسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ دکترهادی بیت اللهی رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی دانشگاه امروز هشتم خرداد ماه با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌ مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و آخرین رتبه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) که یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است و به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف می‌پردازد، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در حوزه‌های موضوعی شیمی و مهندسی در فهرست دانشگاه‌های پر استناد برتر جهان قرار گرفت.

وی افزود: منظور از مؤسسات همان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی است که تعداد استناد دریافتی آن‌ها در ۱۰ سال اخیر بیش از سایر مؤسسات است. فهرست دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد جهان هر دو ماه یک‌بار روزآمد می‌شود.

بیت اللهی توضیح داد: مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس در پایگاه خود مؤسسات پر استناد برتر جهان را در ۲۲ حوزه موضوعی تقسیم‌بندی کرده که در طبقه‌بندی پایگاه شاخص‌های اساسی علم، دانشگاه در میان ۸۵۵۷ دانشگاه‌ و مؤسسه پژوهشی پر استناد دنیا قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی دانشگاه هایتک کرمان گفت: امید است با روند کنونی توسعه کیفی فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری و در راستای تأکید فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کسب مرجعیت علمی و فناوری در سطوح ملی و بین‌المللی، شاهد ارتقاء جایگاه این دانشگاه و نمود نقش‌آفرینی بیش از پیش آن در مسیر پیشرفت پژوهش و فناوری باشیم.

وی افزود: نتایج کامل این رتبه‌بندی در پایگاه اینترنتی به آدرس https://isc.ac قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha