کد خبر 215070
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

۴۸۰ هزارمتر مربع فضای درمانی به ۱۷۰ مرکز در اصفهان اضافه شد

۴۸۰ هزارمتر مربع فضای درمانی به ۱۷۰ مرکز در اصفهان اضافه شد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴۸۰ هزار متر مربع فضای درمانی به ۱۷۰ مرکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محسن مصلحی به مصوبات سفر ریاست جمهوری به اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در دور اول ریاست جمهوری ۷۷ پروژه درمانی و بهداشتی تصویب شد که حدود ۱۵ پروژه تاکنون به بهره برداری رسیده است که در صورت تأمین منابع مالی شاهد بهره برداری از مابقی پروژه‌ها در آینده نزدیک نیز خواهیم بود.

وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۰ مرکز بهداشتی درمانی و ۲۰ مرکز آموزشی، درمانی و.... به بهره برداری رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: احداث بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع فضای درمانی در ۵۰ بیمارستان و بالغ بر ۸۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی برای حدود ۱۲۰ مرکز بهداشتی درمانی در حال انجام است که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استقرار ۲ هزار دستگاه پیشرفته پزشکی در ۳۸ بیمارستان استان

وی همچنین از تأمین بالغ بر ۲ هزار دستگاه پیشرفته پزشکی برای ۳۸ بیمارستان تابعه با ۵ هزار و ۲۰۰ تخت فعال خبر داد و اعلام کرد: تجهیز و بهره برداری از اولین دستگاه پت اسکن استان اصفهان، تجهیز اولین بخش پیوند آلوژن استان اصفهان در بیمارستان الزهرا و تأمین سه دستگاه MRI در بیمارستان‌های شهدای لنجان کلیشاد و بیمارستان الزهرا از دیگر دستاوردهای دانشگاه در عرصه تجهیزات پزشکی است.

مصلحی به تأمین چهار دستگاه سی تی اسکن بیمارستان‌های «حضرت محمد» میمه و «حضرت رسول اکرم» فریدونشهر و «محمد رسول الله» مبارکه و «سید الشهدا» اشاره کرد و افزود: تجهیز بخش‌های PICU در مراکز آموزشی درمانی الزهرا و کودکان امام حسین (ع)، تهیه مقدمات راه اندازی بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و راه اندازی دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی NMR و تأمین تجهیزات مورد نیاز کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی از دیگر اقدامات دانشگاه است.

جذب نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به چشم انداز دانشگاه در شش ماهه دوم امسال اشاره کرد و گفت: به دنبال افتتاح بیش از ۱۵ پروژه در هفته دولت تمرکز معاونت بر تأمین نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشت و درمانی خواهد بود که بخشی در دهه مبارک فجر امسال و بخشی از پروژه‌ها در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین انجام فاز مطالعاتی احداث بیمارستان بزرگ یک هزار تختخوابی اصفهان و فعال‌تر شدن قرارگاه مدیریت افزایش منطقی درآمدها و هزینه‌های دانشگاه از برنامه‌های اولویت دار در شش ماه دوم سال جاری است.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۳۲ هزار پرسنل و بالغ بر یک هزار نفر عضو هیئت علمی در ۹۶۰ مرکز بهداشت، ۳۸ بیمارستان و نیز ۱۶۱ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به صورت شبانه روزی دارد که به مردم عزیز استان اصفهان و استان‌های همجوار ارائه خدمت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha