کد خبر 214934
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

یادداشت/ سعید رضی‌پور

حمایت، حلقه گم‌شده تیم ملی و مخاطبان فوتبال

حمایت، حلقه گم‌شده تیم ملی و مخاطبان فوتبال

اختلاف نظرهای فنی و کارشناسی از یک سو و نگاه رنگی و تعصبی به فوتبال از سوی دیگر باعث شده اعتراض، جای حمایت را در ارتباط بین تیم ملی فوتبال و مخاطبانش بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته فهرست نفرات مد نظرش برای اردوی شهریورماه که به منظور برگزاری دو دیدار تدارکاتی مقابل بلغارستان و آنگولا برگزار شده است اعلام کرد و طی آن از 24 بازیکن نام برده شد که نفرات جدید فهرست این تیم را تشکیل می‌دهند.

از مدت‌ها قبل حرف و حدیث‌هایی در خصوص این فهرست مطرح شده بود گمانه‌زنی‌هایی در خصوص افراد حاضر در این اردو مطرح شده بود و رسانه‌ها و اهالی فوتبال حدسیات خودشان را در قبال این موضوع رسانه‌ای کرده بودند که حالا بعضاً اختلافاتی میان آنها با فهرست نهایی دیده می‌شود که به دنبال آن از بابت اختلاف سلیقه اعتراض‌ها و انتقاداتی را مطرح کردند که معمولاً بعد از هر فهرست تیم ملی شاهد آن هستیم.

تیم ملی فوتبال یک کشور متشکل از بهترین نفراتی است که تحت یک ملیت خاص در سراسر دنیا مشغول فعالیت هستند و دور هم جمع می‌شوند تا تحت پرچم کشور خودشان به فعالیت بپردازند. اگرچه به نظر می‌رسد تیم ملی متشکل از تیم منتخب نفرات تحت آن ملیت محسوب می‌شود ولی لزوماً هم اینطور نیست چرا که هر تیم یک سرمربی دارد که بر اساس تفکرات تاکتیکی خودش نفراتی را که به درد سیستم و سبک بازی‌اش می‌خورند به تیم ملی فرا بخواند.

از سوی دیگر مسئولیت نتایج تیم ملی بر عهده سرمربی است و اگر تیم ملی در دیدار یا تورنمنتی نتیجه نگیرد اوست که باید پاسخگوی این مورد باشد و برفرض اگر حتی نفرات دعوت شده با احترام به نظر جمعی و رای اکثریت هم دعوت شوند بازهم کسی بابت نتایج تیم ملی و در صورت شکست مسئولیت انتخاب‌های اشتباه را بر عهده نخواهد گرفت.

فوتبال ما از یک طرف درگیر اختلاف نظرهای شدید بین کارشناسان و اهالی فن و از سوی دیگر درگیر شکاف و اختلاف شدید رنگی و تعصب باشگاهی است که این موضوع روی تعصب ملی و حمایت از پیراهن تیم ملی سایه افکنده است و فضا و جو موجود ما را به سمتی می‌برد که به نظر می‌رسد حمایت از تیم ملی در اولویت افکار عمومی فوتبالدوستان نیست.

در این میان وظیفه رسانه‌های ورزشی این است که در جهت تقویت چنین روحیه‌ای در آستانه جام ملت‌های آسیا قدم برداشته و فضا را به سمتی نبرند که این چند دستگی گسترش پیدا کرده و اعتراض به تصمیمات سرمربی تیم ملی باعث شود حمایت از این تیم را در مسابقات مهم پیش روی آسیایی فراموش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha