کد خبر 214909
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سورپرایزهای فهرست جدید تیم ملی

سورپرایزهای فهرست جدید تیم ملی

فهرست جدید تیم ملی که از سوی قلعه‌نویی اعلام شد چند نکته ویژه در دل خود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فهرست جدید تیم ملی روز گذشته از سوی امیر قلعه‌نویی اعلام شد و نفراتی که قرار است در اردوی اخیر برای دو دیدار تدارکاتی پیش رو مقابل آنگولا و بلغارستان حاضر باشند مشخص شدند. در این فهرست یک سری نکات و اما و اگر وجود داشت که به آن پرداختیم.

بنا بر تصمیم امیر قلعه نویی، علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، رامین رضاییان، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، حسین مرادمند، علی کریمی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، علی علیزاده، سامان قدوس، احمد نوراللهی، وحید امیری، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، رضا اسدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو نفراتی هستند که در این فهرست حضور دارند. نکات جالب توجه این فهرست به شرح زیر است:

قلم قرمز روی حسینی، عابدزاده و پورحمیدی

درفهرست امیر قلعه‌نویی نام سه گلر دیده می‌شود. علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند که مشخص بود دعوت خواهند شد و نفر سوم این فهرست هم محمدرضا اخباری است که در ترکیب گل‌گهر عملکرد خوبی داشته است. نکته عجیب در این مورد نبودن حسین حسینی، گلر موفق این روزهای استقلال است که عملکرد خوبی داشته ولی در فهرست تیم ملی جایی ندارد. علاوه بر او نسبت به فهرست قبلی حسین پورحمیدی که در تراکتور حضور دارد از فهرست خط خورده است. امیر عابدزاده هم از زمان حضور قلعه‌نویی در تیم ملی روی خوشی ندیده است و انتظاری هم بابت دعوت از او نمی‌رفت. به هر جهت انتخاب‌های امیر قلعه‌نویی این نفرات بودند.

تنبیه انضباطی کنعانی و خداحافظی با زوج طلایی

حسین کنعانی زادگان در تورنمنت کافا دچار یک خطای انضباطی شد که منجر به اخراج او از زمین شده و انتقادات زیادی هم به این رفتار وی وارد شد. امیر قلعه‌نویی در صحبت‌های اخیر خودش عنوان کرد که برخی بازیکنان ممکن است دچار تنبیه انضباطی شده و در فهرست جدید جایی نداشته باشند و از همان زمان این موضوع مطرح شد که منظور سرمربی تیم ملی، مدافع پرسپولیس است و عدم حضور او در این فهرست هم نشان می‌دهد این احتمال نزدیک به یقین است چرا که کنعانی زادگان در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته است. و اما نکته دیگر در این خصوص خداحافظی تیم ملی با زوج طلایی کنعانی زادگان و خلیل زاده است. این دو نفر که در پرسپولیس زمانی کنار هم بازی می‌کردند، از زمان ویلموتس به تیم ملی دعوت می‌شوند و هر دو با هم لژیونر شده و در الاهلی قطر حضور داشتند و در این مدت هم تبدیل به زوج طلایی در تیم ملی شده بودند. حالا علاوه بر کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده هم در فهرست جدید جایی ندارد تا به نوعی با این زوج طلایی خداحافظی کنیم.

قدوس، گزینه غیر منتظره این فهرست

کسی انتظار حضور سامان قدوس در فهرست تیم ملی را نداشت. او در اردوی فروردین ماه در تیم ملی حضور پیدا نکرد و به همین دلیل قلعه‌نویی در اردوی مربوط به تورنمنت کافا روی نامش قلم قرمز کشید و حالا دوباره شاهد حضورش در جمع دعوت شده ها هستیم. قدوس در ماه‌های اخیر کار خاصی نکرده و فقط در فهرست مازاد برنتفورد قرار گرفت و بعد به این تیم برگشت و عملکرد خاصی از او دیده نشد که توجیهی بر دعوتش به تیم ملی باشد و حضورش در این فهرست کمی عجیب به نظر می‌رسد.

قایدی خط خورد

مهدی قایدی یک تجربه تلخ بابت حضور در لیگ امارات داشت و عملکردش با افت شدیدی روبرو شد تا جایی که دیگر حتی گزینه تیم ملی هم نبود و جام جهانی را هم از دست داد. ولی بازگشت به استقلال و درخشش او در ترکیب آبی‌پوشان باعث شد قایدی به پیراهن تیم ملی برسد و بار دیگر انتخاب اشتباه و بازگشت به لیگ امارات باعث شده حالا از تیم ملی دوباره فاصله بگیرد و احتمال اینکه جام ملت‌ها را هم مثل جام جهانی از دست بدهد زیاد است. قایدی واکنش تندی هم به عدم حضورش در تیم ملی داشته است و این کار او را برای بازگشت سخت‌تر می‌کند. اگر قایدی جام ملت‌ها را از دست بدهد دیگر خیلی سخت است بتواند جایی برای خودش در تیم ملی دست و پا کند و این را می‌توان حاصل انتخاب‌های اشتباه او دانست.

سرلک هم بود

یک علامت سوال بزرگ فهرست تیم ملی مربوط به میلاد سرلک بود. او که دعوت شدنش یا نشدنش به تیم ملی وضعیت سربازی‌اش را مشخص می‌کرد از نفرات حاضر در این اردو است و با این تفاسیر فعلاً می‌تواند از معافیت استفاده کرده و همچنان در ترکیب پرسپولیس به فعالیتش ادامه دهد. دعوت از سرلک باعث شده اعتراض‌هایی به امیر قلعه‌نویی صورت بگیرد و این دعوت را سفارشی عنوان کنند. قوانین موجود در خصوص سربازی بازیکنان باعث شده سرمربی تیم ملی در این خصوص تحت فشار  قرار بگیرد و اگر تصمیم دیگری هم گرفته می‌شد بازهم شاهد اعتراض‌هایی علیه وی بودیم که او را به تضعیف عمدی تیم فوتبال پرسپولیس متهم می‌کردند.

ماجرای سردار آزمون

سردار آزمون، مهاجم و ستاره تیم ملی به تازگی به تیم رم ایتالیا منتقل شده و یکی از بزرگترین انتقال‌های تاریخ فوتبال ایران را رقم زده است. در خصوص قرارداد آزمون با رم شایعاتی مطرح شده مبنی بر وجود بندی در قراردادش که وی را از حضور در تیم ملی منع می‌کند و گفته شده آزمون به رمی‌ها قول داده قصد ندارد تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند و قلعه‌نویی باید قید حضور وی را بزند. سرمربی تیم ملی از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است ولی غیبت آزمون در فهرست اخیر این شایعات را مطرح کرده است که احتمالاً چنین قول و قراری میان او و این باشگاه ایتالیایی وجود دارد و شایعات مطرح شده صحیح است. اگر این اتفاق رخ دهد تیم ملی یک ستاره بزرگ و کلیدی خودش را در جام ملت‌ها از دست خواهد داد و باید بدون او راهی مسابقات قطر شویم و این موضوع روی شانس موفقیت تیم ملی در مسابقات هم اثر خواهد گذاشت. به هر حال باید صبر کرد و منتظر واکنش رسمی در این خصوص بود و اینکه آیا در اردوهای بعدی آزمون به تیم ملی بر می‌گردد یا باید قید حضورش در تیم ملی را در قطر بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha