کد خبر 214739
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

داورزنی: با منابع دولتی نمی‌شود امور را به طور کامل پیش برد

داورزنی: با منابع دولتی نمی‌شود امور را به طور کامل پیش برد

رئیس فدراسیون والیبال در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌ها با رییس مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در دیدار سرپرست وزارت ورزش و جوانان و روسای فدراسیون‌ها با رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در تعریف فدراسیون‌های ورزشی مطرح است، فدراسیون‌های ورزشی نهادهای مستقل‌اند و دولت‌ها بر آن‌ها نظارت می‌کنند و بر اساس قوانین داخلی و منشور المپیک فعالیت‌های خود را شروع می‌کنند و عضو یک فدراسیون جهانی هستند.

وی افزود: نوع تعریف ما از فدراسیون باید طوری باشد که مشکلی از بابت قوانین داخلی و خارجی پیش نیاید. قوانین بین‌المللی الزاماتی دارد که باید رعایت کنیم در غیر این صورت ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال من جوان‌ترین عضو هستم.

او ادامه داد: وقتی فدراسیون‌ها را به دستگاه‌های اجرایی وصل می‌کنیم، از این طرف ما نه ردیف بودجه در دولت و استخدامی داریم و شرایط ما مبتنی بر همان تعریف فدراسیون‌های ورزشی است که باید آن استقلال منحصر به فرد خودش را داشته باشد. منابعی که دولت به کشتی می‌دهد، ١٠ برابر آن را دبیر در کشتی هزینه کرده است. یا همین اتفاق در فدراسیون فوتبال می‌افتد.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه فدراسیون‌های ورزشی از ظرفیت‌های متعددی محروم شده‌اند، گفت: با منابع دولتی نمی‌شود امور را به طور کامل پیش برد. ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که فدراسیون‌ها از آن محروم شدند و نیروهایی که هم کارآفرین و اثربخش هستند، می‌توانند کارهای تاثیرگذاری انجام دهند.

او گفت: این قوانین، دست و پای سازمان‌های نظارتی را بسته و خواسته ما این است تعریفی که از فدراسیون‌های ورزشی شده است، به طور کامل اجرا شود اما ما را به نهادهای عمومی غیردولتی وصل کردند. این نهاد به دستگاه‌های اجرایی وصل هستند و دستگاه‌های اجرایی نسبتی با فدراسیون‌های ورزشی ندارند.

داورزنی گفت: ما تعداد زیادی نیروی خوب در کشور داریم و به خاطر حضور در دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند اثربخشی کاملی در امور داشته باشند. فرایند حضور در فدراسیون‌های جهانی و گرفتن کرسی‌های جهانی با مشکلاتی روبرو است و یک پروسه طولانی را می‌طلبد. با حضور در هیات رئیسه‌های جهانی، نیروها می‌توانند از ظرفیت‌های خود بهره ببرند و در این کرسی‌ها از حق ایران دفاع کنند. نمونه خیلی بارز این مساله، اتفاقی که در والیبال افتاد و آمریکا به ما ویزا نداد و حضور ما هیات رئیسه کمک کرد که از حق ایران دفاع کنیم.

وی افزود: از رئیسی تشکر می‌کنم که یکی از نیروهای خوب ورزش کشور را به عنوان سرپرست وزارت ورزش  و جوانان معرفی کردند و امیدوارم با حضور ایشان بتوانیم موانعی که برای رشد و حرکت فدراسیون‌ها است در برنامه هفتم برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha