کد خبر 214710
۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

بهره‌برداری از ۴۸ پروژه محرومیت زدایی و ایستگاه قطار شهری عادل آباد شیراز

بهره‌برداری از ۴۸ پروژه محرومیت زدایی و ایستگاه قطار شهری عادل آباد شیراز

مراسم افتتاح ۴۸ پروژه محرومیت زدایی شهری شیراز با اعتبار ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و افتتاح ایستگاه عادل آباد خط ۲ مترو شیراز با اعتبار ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با حضور بهرام عین الهی،نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به استان فارس و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مراسم افتتاح ۴۸ پروژه محرومیت زدایی شهرداری شیراز با اعتبار ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و افتتاح ایستگاه عادل آباد این کلانشهر با حضور بهرام عین الهی برگزار شد.

خط ۲ مترو شیراز در دهه فجر سال گذشته با حضور احمد وحیدی وزیر کشور افتتاح و برای نخستین بار مسافرگیری شد.

ایستگاه عادل آباد واقع در خط ۲ مترو نیز امروز پنجشنبه نهم شهریورماه با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

این ایستگاه سومین ایستگاه خط ۲ مترو شیراز دارای چهار دروازه و ۲ طبقه با مساحت هشت هزار و ۶۲۵ متر مربع است.

فاصله این ایستگاه از ایستگاه قبلی در حدود هزار و ۸۱۶ متر و فاصله تا ایستگاه بعدی ۸۵۷ متر است، این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

ایستگاه عادل آباد ظرفیت پذیرش بیش از ۲ هزار و ۸۶۹ نفر را در ساعت اوج کار دارد و ایستگاه با هدف تکمیل ایستگاه های فاز یک خط ۲ مترو شیراز و بهره مندی بیشتر شهروندان شهر شیراز و ارتقا حمل و نقل عمومی و همچنین صرفه جویی در هزینه شهروندان راه اندازی شده است.

پروژه های محرومیت زدایی شهری شیراز نیز شامل روکش آسفالت،لوله گذاری و ... است.

پروژه های محرومیت زدایی در بهمن ماه سال گذشته کلنگ زنی شد که فاز اول آن امروز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه ۴ شیراز در حاشیه این آیین با اشاره به اینکه در دوازدهمین گام جهش عمرانی در شهرداری شیراز شاهد افتتاح پروژه های مختلف هستیم، گفت: ۲ و نیم کیلومتر لوله گذاری با هدف جمع آوری آب های سطحی با اعتبار هفت و نیم میلیارد تومان در محدوده شهرک کشن اجرا شد و با پیگیری مستمر ۳۵ هزار متر مربع آسفالت هم در این محله اجرا شد و عملیات لوله گذاری در محدوده عادل آباد به میزان سه و نیم کیلومتر در حال اجراست.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز گفت: امروز پروژه های محرومیت زدایی به بهره برداری می رسد که در بهمن سال گذشته کلنگ زنی شد، این پروژه ها در ۴۰ محله واقع شده که فاز اول آن امروز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha