کد خبر 214617
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

رئیس فدراسیون اسکیت: ۳ تا ۴ مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌گیریم

رئیس فدراسیون اسکیت: ۳ تا ۴ مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌گیریم

نشست خبری رییس فدراسیون، سرپرست تیم‌های اعزامی اسکیت به هانگژو و سرمربی تیم ملی فری استایل برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مجید هنرجو، در نشست خبری امروز فدراسیون اسکیت به مناسبت بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در ۴ بخش در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم زیرا تاکید بر کاروان کیفی وجود داشت. در رشته سرعت و فری‌استایل در این رقابت‌ها حضور خواهیم یافت. اهمیت این رویداد را می‌دانیم و از بهمن ۱۳۹۹ اردوی هانگژو شروع شده و تاکنون ۱۴ مرحله در سرعت و ۱۰ مرحله فری‌استایل ادامه یافته است.

وی افزود:  تست‌های آمادگی جسمانی را برگزار کردیم که ۸ نفر در سرعت و ۴ نفر در فری‌استایل شرکت کردند. بچه‌ها برای این مسابقات از زندگی خودشان زده‌ و زحمت کشیده‌اند. اطمینان دارم حاصل این تمرینات، نتایج خوبی خواهد شد و از هانگ‌ژو سربلند بازمی‌گردیم. بر این باورم که ۳ تا ۴ مدال می‌گیریم. در سرعت ۲ مدال و در فری‌استایل هم ۲ مدال. 

رییس فدراسیون اسکیت درباره رشته سرعت بانوان و حواشی نیلوفر مردانی عنوان داشت: در رشته سرعت در هانگژو، ۱۸ مدال توزیع می‌شود که هر کشور می‌تواند ۱۰ مدال بگیرد. پتانسیل بالایی هم است. این رشته مفرح بوده و عموم دوستش دارند که المپیکی هم می‌شود. اگر تعلل کنیم و بچه‌ها را به مسابقات نفرستیم، فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

هنرجو خاطرنشان کرد: بچه‌های ما برای گرفتن مدال آماده هستند و ۲ سال ریاضت کشیده‌اند. مردانی هم خوب است اما آن روز، روزش نبود. در روزهای تست، هفتم یا هشتم می‌شد. تیم سرعت بانوان و آقایان، آمادگی لازم را برای مدال‌آوری دارند. رقیب اصلی ما چین تایپه یا کره هستند که امکان رسیدن به  آنها را داریم و اگر نشد، حتما سوم می‌شویم.

وی افزود: با روحیات این بچه‌ها بازی می‌شود و کسی که رکورد نزده، بهتر است تیم را تشویق کند. مشکلی نیست و در تورنمنت‌های  بعدی از او استفاده می‌کنیم. 

هنرجو در رابطه با برنامه فدراسیون برای پرداخت پاداش به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: در طول اردوها هم در حد بضاعت‌مان کمک کرده‌ایم. متاسفانه از ابتدا بودجه فدراسیون اسکیت به حدی کم بوده است که با وجود افزایش ۱۰ درصدی در هر مرحله، باز هم کفاف هزینه‌های‌مان را نمی‌دهد. ۱۲ رشته در فدراسیون اسکیت داریم و واقعا نیاز به بودجه بیشتری داریم. هنوز میزان پاداش فدراسیون اسکیت برای مدال‌آوران هانگژو در هیات رییسه به تصویب نرسیده، اما در جلسه قبلی هیات رییسه پرداخت ۱۰ هزار دلار پیشنهاد شد و باید پس از جلسه هیات رئیسه عدد رقیق را بگویم. 

وی درپاسخ به این سوال که مناف هاشمی پیش از این گفته بود اعزام تیم‌های اسکیت منوط به نتیجه گیری در مسابقات جهانی است، توضیح داد: با مناف هاشمی حرف زدیم و او امید داد رشته سرعت در بازی‌ها هست. منوط به این شده که بچه‌ها به ایتالیا بروند و سپس تعیین‌تکلیف کنیم. گفتم زمان کم است و از نظر فردی کسی برای ایتالیا برود، نباید به بازی‌های آسیایی برود. این‌ها را از هم جدا کرده‌ایم. تا امروز هنوز ویزای ایتالیا نیامده و مشخص نیست چه بشود. ۳ روز از بازی‌های آن‌جا گذشته است. تابع به اراک آمد و رکوردهای ما را گرفت که مقرر شد بدون مانع، اعزام بشویم.

محمدمحسن هنرجو، سرپرست تیم اعزامی عنوان داشت: امیدوارم اسکیت بتواند شگفتی‌ساز ایران در بازی‌ها باشد و اتفاقات خوبی رقم بخورد. شرایط را باید در ۲ بخش آنالیز کنیم؛ فری‌استایل نتایج واضحی دارد و رکورددار جهان هستیم. رقیب اصلی ما چین و چین‌تایپه هستند اما ۴ ثانیه زمان داریم. ممکن است ورزشکاران ما مورد حمله و هجمه قرار بگیرند. به همین دلیل نیاز به حمایت جدی داریم. در ایتالیا بچه‌های ما مقام اول جهان را کسب کردند و در مسابقات بعدی هم یک جا اول و یک جا دوم شدیم. در آن ۴ ثانیه شرایط زیادی دخیل هستند ولی با این نتایج به طلا نزدیک هستیم.

وی عنوان کرد: باید سرعت را هم ویژه ببینیم. خانواده اسکیت فراتر از قهرمانی، به بعد همگانی وابسته‌است.  رکوردی که به تازگی گرفتند، با ورلدگیمز آرژانتین برابری کرده و روز گذشته هم چین‌تایپه در امدادی حذف شد. امدادی به نظم تیمی و کار گروهی بستگی دارد. ان‌شاالله که همه‌ با مدال طلا برگردند. ۱۲ نفر شامل ۶ مرد و ۶ زن در بخش‌های فری‌استایل و سرعت به هانگژو اعزام می‌شوند.

سرپرست تیم‌های اعزامی اسکیت به هانگژو درمورد خداحافظی‌اش در اینستاگرام و بازگشت خود، عنوان کرد: خبرهایی همیشه هست که یا شخصی است و یا ادعای یک شخص. با فکت  و سند حرف می‌زنیم. اصالت خبر نباید زیرسوال برود. احساس کردیم شاید آن‌قدر توانایی نداشته باشیم که استوری گذاشتیم. تمام تلاشمان را کردیم تا همه خانواده را کنار خود قرار بدهیم و باید مثل سرباز کنار تیم ملی باشیم. باید از همه حواشی دور باشیم و پرچم را به اهتزاز در بیاوریم.

احسان حبیب‌آبادی، سرمربی تیم فری‌استایل نیز اظهار داشت: فری استایل عقبه خیلی خوبی دارد. در ابن رشته طلای جهان و آسیا را داریم و رکورددار جهان هستیم. یکی از قطب‌های اصلی این رشته در دنیا ایران است. و با نتایجی که بچه‌ها در عرصه بین‌المللی گرفته‌اند، جزء چالشی ترین رقبا برای سایر حریفان هستند. از سال ۹۹ سوار قطاری که باید به سمت هانگژو برود شدیم و شروع به برگزاری اردوها کردیم. با ۳۶ ورزشکار از سراسر کشور کار خود را شرکت کردیم اما در شرایطی که چهار ورزشکار ما برای اعزام انتخاب شده بودند، متاسفانه یک سال بازی‌های آسیایی عقب افتاد. 

وی افزود: همه ورزشکاران ما به شدت از لحاظ روحی به هم ریختند. شاید باور نکنید یک هفته پس از اردوی تهران، بچه‌ها را به اردوی کیش اعزام کردیم. در آن اردو بحث خود فدراسیون این بود که آنها ریکاوری روحی و روانی شوند. پس از آن بار دیگر با شروع اردوها، انرژی به تیم بازگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha