کد خبر 214615
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

فرقانی: بی‌برنامگی‌ بازی‌های آسیایی شانس تیم امید ما را زیاد می‌کند

فرقانی: بی‌برنامگی‌ بازی‌های آسیایی شانس تیم امید ما را زیاد می‌کند

مدیر تیم ملی فوتبال امید شرایط این تیم در مرحله انتخابی المپیک را تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مهران فرقانی درمورد اینکه اگر تیم ملی امید در مرحله اول انتخابی المپیک نتیجه نگیرد و در بازی‌های آسیایی نیز به موفقیت نرسد، کار برایش تا یک ماه دیگر تمام خواهد شد و با این وضعیت چه تضمینی برای همکاری باشگاه‌ها با این تیم گرفته شده است، اظهار داشت: روز گذشته رضا عنایتی با محمدرضا ساکت درمورد بازیکنان سپاهان صحبت کرد و اکنون آنها در اردو هستند. برای مسابقات ازبکستان مشکلی نداریم بلکه مشکل ما برای بازی‌های آسیایی هانگژو است. ۲ مشکل بزرگ ما با ۲ تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس است که همیشه با آنها چالش داشته‌ایم. قرار شد سهیل مهدی لیگ را به شکلی برگزار کند که به باشگاه‌ها لطمه نخورد.

وی درمورد احتمال تعویق دربی، گفت: یکی از این برنامه‌ها می‌تواند تعویق دربی باشد اما قرار شد برنامه را نهایی کرده و به همه مربیان تاریخ هفته‌های آتی لیگ را اعلام کنند. سهیل مهدی نیز با ما و سرمربی تیم ملی امید، تعامل خیلی خوبی دارد. قرار شد با مهدی تاج نیز هماهنگی‌هایی را انجام بدهیم.

مدیر تیم ملی فوتبال امید تصریح کرد: بحثی که وجود دارد این است که نه می‌توانیم لیست تیم را برای هانگژو تغییر بدهیم و حتی نمی‌توانیم زمانش را تغییر بدهیم‌. ۲ تورنمنت پشت هم است. بازی های آسیایی یک سال به دلیل کرونا تعویق افتاد. اگر از قبل می‌دانستیم اعتراض می‌کردیم که در این مقطع نمی‌توانیم در ازبکستان بازی کنیم‌.  آنها نگاه نمی‌کنند که ما آماده هستیم یا نیستیم بلکه برنامه خود را اعلام می‌کنند. ما هم باید خود را با این شرایط وفق بدهیم. خوشحالم عنایتی که همیشه از شرایط سخت سربلند بیرون آمده، اکنون سرمربی تیم امید است.

فرقانی خاطرنشان کرد: در شرایط بد به جان ما غر نمی‌زند. صبح تا شب هم برای تیم لمید بدویم کم است زیرا الان می‌بینید یک باشگاه و مربی برای بازیکن چه کار می‌کند. باید به این‌ تیم آرامش بدهیم. ۳_۲ روز پس از انتخاب عنایتی به عراق رفتیم. تا الان تعامل وجود داشته است.

وی اضافه کرد: باید فشار را از روی بچه‌های تیم برداریم. به آنها ارتباطی ندارد که تیم امید ۵۰‌ سال است به المپیک نرفته. ما فقط روی ذهن بازیکنان کار می‌کنیم تا این فشار از ردی دوششان برداشته شود. بازیکن ۲۰ ساله هرجا را نگاه می‌کند، می بیند می‌گویند تیم امید ۴۸ یا ۵۰ سال است به المپیک نرفته. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم از امروز به این بچه‌ها که آینده فوتبال ایران و خیلی هم با استعداد هستند، فشاری نیاورید. رضا عنایتی اشراف فنی زیادی دارد و اگر زمان داشت می‌توانست ۳ تیم ملی امید درست کند که خیلی به عم نزدیک هستند. از امروز باید به توانایی بازیکنان تیم امید بپردازید زیرا می‌توانند کار بزرگی را رقم بزنند. 

مدیر تیم امید عنوان کرد: یکی از دوستان از من درمورد شانس موفقیت در هانگژو پرسید که جواب دادم از آنجاییکه این مسابقات برنامه مشخصی ندارد، شانس ما زیاد است زیرا برخلاف سایر تیم‌های بابرنامه آسیا مثل ژاپن، کره‌جنوبی، ازبکستان و عربستان که می‌دانند چه کار کنند، ما به این دلیل که همیشه این شرایط را داریم، شاید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و حتی قهرمان شویم. ۲ سال بازی‌ها عقب افتاده و تیم‌های دیگر که منظم‌ تمرین و اردو دارند، به این فکر می‌کنند که چه کاری انجام بدهند اما ما راحت هستیم و  دنبال این می گردیم که فلان باشگاه بازیکنش را به تیم امید بدهد. همیشه کار را به دقیقه ۹۰ می‌اندازیم.

فرقانی اضافه کرد: البته تیم خیلی خوبی داریم. از زحمات مسئولان کمیته تشکر می‌کنم و اگر بتوانیم از همین ظرفیت استفاده کنیم و به هانگژو برویم در نهایت شما هم می‌خندید و می‌گویید فرقانی می‌گفت این تیم به فینال می‌رود. 

وی درمورد برنامه اردویی تیم امید گفت: تا ۹ شهریور بازیکنان ما در لیگ هستند اما اکنون بازیکنان سپاهان و محمدرضا بردبار از ملوان در اردو اضافه شده‌اند. برای اعلام لیست اکنون یک مشکل داریم. یک تا ۲ بازیکن مصدوم و برخی نیز سرباز هستند. اگر اسم بازیکن سرباز را اعلام‌ کنیم، دچار مشکل می‌شود و کارش را انجام نمی‌دهند. محمدرضا بردبار دچار این مشکل شد و شاید اگر او در عراق بود، خیلی از مشکلات‌مان حل می‌شد. لیست را بیرون می‌دهیم و وقتی دوستان ببیند ۳_۲ سرباز در این لیست، او را نگه می‌دارند. یا مثلا برخی بازیکنان درگیر دانشگاه هستند. از آنجایی که همه در حد دکترا تحصیل می‌کنند می‌گویند چرا این بچه ها دانشگاه نرفته و فقط برای گواهی اشتغال به تحصیل گرفتن به دانشگاه می‌روند! به همین دلیل وقتی لیست را اعلام کنید واحد آموزش دانشگاه می‌گوید او هنوز ثبت نام نکرده و باید این کار را انجام بدهد. مشکلاتی از این قبیل داریم و صبر خواهیم کرد پس اط کسب تمام مجوزها، لیست را اعلام‌ کنیم‌. انشاءالله امشب لیست اعلام خواهد شد.

مدیر تیم امید تصریح کرد: شاید خیلی‌ها تیم امید را دوست نداشته یا به آن انتقاد داشته باشند اما هر چیزی هست از این تیم حمایت کنید. درمورد بازی‌های آسیایی نیز فکر ما کسب مدال نیست. مردم همیشه دوست دارند تیم‌های ملی نتیجه بگیرند. هدف ابتدایی ما کسب مدال نیست بلکه می‌خواهیم بازی‌های خوبی داشته باشیم. اگر هم این اتفاق همراه با کسب مدال بود که چه بهتر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha