کد خبر 210454
۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

هاشمی: سرمربیان و رؤسای فدراسیون‌ها معادل بالاترین مدال پاداش می‌گیرند/ ۶ میلیارد به تیم امید کمک کردیم

هاشمی: سرمربیان و رؤسای فدراسیون‌ها معادل بالاترین مدال پاداش می‌گیرند/ ۶ میلیارد به تیم امید کمک کردیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: پاداش سرمربیان مدال‌آور معادل بالاترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران محاسبه می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مناف هاشمی در پایان بیست و دومین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: بین 8 تا 10 موضوع مطرح شد. تاریخ مجمع را اعضا به رئیس کمیته تفیض کردند. این مجمع قرار بود شهریور برگزار شود ولی احتمالاً یک یا دو ماه تاخیر خواهد داشت. گزارش حسابرس در حال نهایی شدن است و اگر آماده شود بعد از بازی‌های آسیایی مجمع را خواهیم داشت.

وی در خصوص پاداش مدال آوران در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم در خصوص پاداش‌ها بود. پاداش سرمربیان مدال‌آور معادل بالاترین مدال کسب شده توسط ورزشکاران محاسبه می‌شود. برای مثال اگر یک رشته یک ورزشکار نقره و یک طلا گرفت معادل بالاترین رنگ مدال برای او در نظر گرفته می‌شود. همچنین مصوب شد رئیس فدراسیون‌های مدال‌آور نیز همین میزان پاداش را دریافت کنند. این دو بند در گذشته نبوده و انگیزه زیادی برای مربیان و رؤسا خواهد بود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چقدر بودجه از سمت کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: قرار بود 150 میلیارد تومان به فدراسیون‌ها بپردازیم. از دولت تشکر می‌کنم کمک‌های خوبی را در این چهار ماه به ما داشتند. چهار مرحله به فدراسیون‌ها پرداختی داشتیم که بالای 100 میلیارد تومان بوده و درصد پرداخت ما زیر 63 درصد است.

دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک افزود: قرار بود بودجه 150 میلیاردی به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم. تاکنون بالای 100میلیارد پرداخت داشتیم و دولت خیلی کمک کرده است. قبل از بازی‌های آسیایی به رشته‌هایی که در این بازی‌ها حضور دارند صددرصد بودجه شان را پرداخت می‌کنیم. این اتفاق خوبی است و از فدراسیون‌ها خواهش می‌کنیم که این بودجه صرف بازی‌ها شود. سه رشته المپیکی کشتی، تکواندو  و وزنه برداری بیشترین بودجه را گرفتند.

هاشمی در واکنش به استعفای وزیر ورزش و جوانان و اینکه با این شرایط مصوبات کنونی تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: این اخبار رسمی نیست و هیچ خبر رسمی اعلام نشده است. هر  تصمیمی که از سوی رئیس جمهور گرفته شود برای ما ملاک است. تاکنون همه کارها برای بازی‌های آسیایی انجام شده و به هیچ وجه تصمیمات نقض نمی‌شود. در ستاد عالی بازی‌ها با من، سه معاون و مدیر اجرایی کاروان حضور داریم و این جمعیت 5 نفره در کنار همکاران ما در وزارت ورزش با هم در مورد بازی‌ها مشورت می‌کنیم.

دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک در مورد کمک مالی به فدراسیون‌ها گفت: دوست داریم  تیم امید که اولین بار در 50 سال گذشته کسب سهمیه کند. رقم حدود 6 میلیارد تومان را به این تیم کمک می‌کنیم که امروز در هیئت اجرایی مصوب شد.  2 میلیارد و 400 میلیون تومان داده بودیم و باقی را سعی می‌کنیم تا قبل از بازی های آسیایی پرداخت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha