کد خبر 214587
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

مدیرعامل مخابرات ایران:

سرمایه اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری کشور ۵۷ هزار میلیارد ریال است

سرمایه اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری کشور ۵۷ هزار میلیارد ریال است

 مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سرمایه لازم برای اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری کشور (نجما )۵۷ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ « مجید سلطانی» روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران ( نجما) و طرح‌های مخابراتی استان مرکزی در اراک، افزود: شرکت مخابرات از سال ۹۴ توسعه دسترسی به فیبرنوری را آغاز کرد اما این اقدام با کندی مواجه شد و طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری، از خردادماه سال گذشته کلید خورد.

وی بیان کرد: برای هر استان کشور در راستای اجرای این مهم، ۱۲ طرح انتخاب که از بین آنها، بهترین‌ گزینه برای اجرا انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه، این شرکت با جدیت به دنبال ادامه این طرح است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت توسعه فیبرنوری، همه اطلاعات طرح‌های استان‌ها به صورت هفتگی رصد می‌شود و در این خصوص مدیر کنترل پروژه وجود دارد.

سلطانی عنوان کرد: استان مرکزی در راستای اجرای طرح نهضت فیبرنوری جزو استان‌های موفق است که اقدامات صورت گرفته جای تقدیر دارد.

وی گفت: امسال با عنوان «مهار تورم؛ رشد تولید» نامگذاری شد و رهبر معظم انقلاب در نشست فروردین‌ماه با مسئولان کشور، الزاماتی را بیان فرمودند که کمک دستگاه‌های مختلف به یکدیگر یکی از این الزامات بود و امروز همکاری بین دستگاهی در استان مرکزی برای اجرای طرح نهضت توسعه فیبرنوری مشهود است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: اگر بخواهیم توسعه زیرساخت‌ها به خوبی محقق شود و شکوفایی اقتصادی در جامعه رخ دهد باید همه پای کار باشند و بخش‌های مختلف به یکدیگر کمک دهند.

سلطانی بیان کرد: ثبات در سیاست‌ها و هزینه‌های اقتصادی از دیگر الزمات مطرح شده بود و در این راستا، سیاست‌ها و تصمیماتی که در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات اتخاذ می‌شود باید علاوه بر پیوست‌های مختلف، پیوست اقتصادی نیز داشته باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: یکی از ارکان مهم توسعه کشور، مخابرات و شبکه‌های ارتباطی است.

« علیرضا نظری» افزود: دشمنان تلاش‌های ویژه‌ای برای ضربه زدن به این بخش حساس را دارند و باید مراقبت‌های ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: انتظار بود با اجرای خصوصی‌سازی، روند کار در مخابرات بهبود یابد و مشکلات این حوزه به حداقل برسد، اما در سطح کشور و در بخش‌های مختلف، زیرساخت‌های لازم، توسعه نیافته که با گله‌مندی‌هایی نیز در بخش‌های مختلف مواجه است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش‌هایی کیفیت پایین خدمات ارتباطی در کشور وجود دارد و از طرف دیگر ورشکستگی این شرکت مطرح است و مخابرات ایران امروز برای تامین حقوق و مزایای ۵۷ هزار شاغل و ۵۵ هزار بازنشسته با مشکلات عدیده‌ای همراه است.

نظری اظهار کرد: باید تلاش شود تا مشکلات شرکت مخابرات در بین مجموعه حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی هم در ادامه این آیین با تبریک هفته دولت، گفت: بحث تلفن ثابت در پروژه‌های مسکن ملی از اهمیت ویژه برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

« ولی‌الله بیاتی» افزود: وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت در برخی نقاط شهری و روستایی استان مرکزی مناسب نیست و این در حالی است که بسیاری از خدمات دولت از طریق اینترنت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نبود اینترنت در روستاها موجب کاهش ماندگاری افراد در روستاها و کاهش سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌شود.

مدیر شرکت مخابرات منطقه مرکزی هم در این نشست گفت: شبکه ملی اطلاعات از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و در این شبکه ۲ رکن، استقلال و امنیت اطلاعات و کاربر وجود دارد.

« علیرضا لطفی» افزود: اقدام گسترده اتصال دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان به شبکه ملی و فیبرنوری از زمان فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: ۲۶۰ کیلومتر فیبر شهری در ۲۲ شهر طراحی و اجرا شده است و هدفگذاری شده تا پایان سال این شبکه به ۴۰۰ کیلومتر برسد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه مرکزی ادامه داد: با پایان یافتن نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات در این استان، ۹۰ درصد جمعیت استان مرکزی از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.

لطفی با بیان اینکه در استان مرکزی، یک‌هزار و ۷۱۸ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری وجود دارد، گفت: در راستای رفع نقاط دارای مشکل مخابراتی این استان در یک سال گذشته، ۲۹ مرکز جدید ایجاد شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha