کد خبر 214507
۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲

یک شهید، یک درس؛

برابر منافقین کوردل همچون سدی آهنین مقاوم باشید

برابر منافقین کوردل همچون سدی آهنین مقاوم باشید

در متن وصیت‌نامه شهید علیرضا شیری آمده است: «ای پدر و مادر گرامی! من از شما خواهش می ‏کنم، اگر به امید و هدف خود (شهادت) رسیدم، در برابر منافقین کوردل همچون سدی آهنین مقاوم باشید.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید علیرضا شیری در سال 1342 در خطه دماوند به دنیا آمد. نام پدرش غلامحسین بود. تحصیلاتش را تا دوران راهنمایی ادامه داده و پس از آن در جبهه حضور یافت. این شهید بسیجی در 20 اردیبهشت سال 1361 بر اثر اصابت ترکش به سرش به مقام رفیع شهادت نائل آمد. گفتنی است مزار این شهید بزرگوار در شهر قزوین قرار دارد. 


در متن وصیت‌نامه شهید علیرضا شیری آمده است:

«خدایا! از تو می‏‌خواهم شهادت در راهت را نصیب من، این بنده حقیر خود گردانی، خدایا! به من توفیق شناخت هر چه بیشتر اسلام و قرآن و عمل به احکام اسلام را عنایت فرما. خدایا! مرا یاری کن تا بتوانم ارزش های انسانی خود را بشناسم و حامی خون شهیدان کربلا باشم؛ آری! هیچ سعادتی بهتر از شهادت در راه خدا و اولیای او نیست.

چند کلامی هم با پدر و مادر عزیزم؛ ای پدر و مادر گرامی! من از شما خواهش می‏کنم، اگر به امید و هدف خود (شهادت) رسیدم، از خودگذشتگی نشان دهید و برابر منافقین کوردل همچون سدی آهنین مقاوم باشید.

شما باید بدانید که فرزندتان در راه خدا و برای تحقق آرمان های الهی و اسلامی به شهادت رسیده است؛ پس باید افتخار کنید و تداوم‌گر راه خونین امام حسین(ع) و یارانش (امام) باشید.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha