کد خبر 214461
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

معاون وزیر: ۲ هزار طرح بهداشتی هفته دولت بهره برداری شد

معاون وزیر: ۲ هزار طرح بهداشتی هفته دولت بهره برداری شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات اجرایی چهار هزار و ۴۰ طرح بهداشتی از سال گذشته در نقاط مختلف کشور آغاز شده که ۲ هزار طرح تا هفته دولت امسال بهره برداری و ۲ هزار طرح دیگر تا هفته دولت ۱۴۰۳ بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ «بهروز رحیمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از ۲ هزار طرح حوزه بهداشت تا هفته دولت سال آینده، نظام بهداشتی کشور شامل زنجیره خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و مراکز آموزش بهورزی تکمیل می شود.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در چند دهه گذشته به عنوان افتخار کشور و نظام اسلامی از آن یاد می شود نظام شبکه و سیستم بهداشتی ایران اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از نظر «سازمان بهداشت جهانی و دبلیو اچ او» وزارت بهداشت ایران یکی از قطب های اصلی منطقه محسوب می شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: استان همدان در بخش سلامت به عنوان یکی از قطب های اصلی وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، آموزش و درمان شناخته می شود چراکه دارای زیرساخت های خوبی است.

وی ادامه داد: چندین طرح از ۲ سال گذشته در همدان آغاز شده که با تلاش موثر دولت سیزدهم رشد خوبی در این طرح ها اتفاق افتاده است.

معاون توسعه مدیریت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در حوزه درمان، بیمارستان اکباتان که از ۱۴ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده بود به مرحله بهره برداری رسید.

رحیمی افزود: تکمیل این طرح نماد کار مردمی و سریع در افتتاح طرح بود که هفته آینده افتتاح و بیمار می پذیرد البته بیمارستان اکباتان به صورت رسمی با حضور مقامات بلند پایه اجرایی کشور بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: از دیگر طرح های مهم بخش درمان استان همدان مرکز جامع سرطان است که امروز بخش رادیوتراپی این مرکز بهره برداری شد.

معاون توسعه مدیریت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این طرح در جمع ابر پروژه های کشور قرار گرفت و از منابع مختلف تامین اعتبار شد.

رحیمی پیش بینی کرد: فاز دوم این طرح به وسعت ۲۷ هزار متر حداکثر تا ۱۸ ماه آینده بهره برداری شود که جزو طرح های بزرگ در حوزه درمان سرطان کشور محسوب می شود.

وی گفت: در بخش بهداشت، ۱۱۷ طرح بهداشتی همدان با سرعت قابل قبولی در دست ساخت است که تلاش می شود همه این طرح ها تا هفته دولت سال آینده بهره برداری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: عملیات اجرایی برای اضافه شدن یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود به زودی با کلنگ زنی بیمارستان یک هزار تختخوابی و چند طرح دیگر در آینده نزدیک، آغاز می شود.

رحیمی افزود: همدان در حوزه آموزش از قطب های کشور محسوب می شود و با توجه به نزدیکی به کشور عراق و پذیرش دانشجو و بیمار زمینه توریسم سلامت سلامت نیز برای این استان مهیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha