کد خبر 213778
۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

حیدری در گفتگو با حیات خبر داد؛

پرداخت مستمری والدین شهدا معادل حداقل مستمری بازنشستگان/ مستمری 5 ماهه والدین شهدا با سرانه 7 میلیون و هشتاد هزار تومان پرداخت شد 

پرداخت مستمری والدین شهدا معادل حداقل مستمری بازنشستگان/ مستمری 5 ماهه والدین شهدا با سرانه 7 میلیون و هشتاد هزار تومان پرداخت شد 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید از پرداخت مستمری والدین شهدا معادل حداقل مستمری بازنشستگان کشور برای سال 1402 خبر داد.

حیدری معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درخصوص چگونگی وضعیت پرداخت مستمری والدین شهدا و اقدامات بنیاد شهید در سال 1402 توضیحاتی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه والدین صبور شهدا یادگاران ایثار و شهادت هستند، درخصوص آخرین وضعیت پرداختی مستمری والدین شهدا گفت: پرداخت مستمری والدین گرامی شهدا به استناد ماده (23) قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران معادل یک و نیم برابر حداقل حقوق کارکنان دولت است. همچنین در سال 1401 رقم ماهانه این مستمری براساس تبصره 12 قانون بودجه به میزان 5 میلیون و ششصد هزار تومان تعیین و پرداخت آن طبق قانون از ابتدا تا انتهای سال انجام شد.

حیدری با اشاره میزان مستمری والدین شهدا در سال جاری مطرح کرد: در سال 1402 به استناد جزء(6) بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه 1402 میزان مستمری ماهانه والدین  عزیز شهدا معادل حکم حقوقی شهید تعیین شده است.

معاون توسعه مدریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این اشکالات گفت: یکی از ابهامات اجرای این قانون به نحوه محاسبه آن باز می گردد و اما مهمترین مشکل آن عدم پیش بینی بار مالی افزایش تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ می باشد.

حیدری ادامه داد: در واقع از  ابتدای سال در بنیاد شهید و امور ایثارگران مکاتباتی  با هدف رفع مشکلات موجود در مسیر اجرای قانون مستمری والدین شهدا با مبادی ذی ربط انجام شده است و دائماً پیگیری لازم بعمل آمده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پس از پیگیری های مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در نهایت سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد نمود تا مستمری والدین  معزز شهدا معادل حداقل مستمری ماهانه بازنشستگان تعیین و پرداخت شود.

حیدری افزود: با این پیشنهاد رقم 5 میلیون و ششصد هزار تومان مستمری ماهانه والدین ارجمند شهدا در سال گذشته با رشد 27 درصدی به عدد 7 میلیون و هشتاد هزار تومان در ماه افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه افزود: خوشبختانه بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل تخصیص صادر شده در مرداد ماه  این افزایش را اعمال نموده و نهایتا همزمان با پرداخت حقوق و مزایای ایثارگران در پایان مردادماه، مستمری 5 ماهه والدین محترم شهدا با سرانه 7 میلیون و هشتاد هزار تومان به حساب آنان  واریز شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت این مبلغ به صورت علی الحساب می باشد، خاطر نشان کرد: به منظور اجرای کامل قانون پیگیری های مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه خواهد داشت.

حیدری ضمن تشکر از صبر و شکیبایی والدین محترم شهدا در طول 5 ماه گذشته گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر با همراهی خانواده گرامی شهدا و ایثارگران اقدامات موثرتری برای افزایش رضایت این عزیزان بعمل آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha