کد خبر 139263
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

دریافت مستمری توسط ناپدری شهید

دریافت مستمری توسط ناپدری شهید

حقوق و مستمری به عائله شهدا بر اساس تبصره ماده ۲ قانون حالت اشتغال و ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی این قانون به افراد تحت تکفل شهید پرداخت می‌شود.

به گزارش حیات، معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای پاسخگویی به سؤالات و مسائل حقوقی ایثارگران به پرسش‌های طرح شده از سوی کاربران ایثارگر پاسخ گفته است که این پاسخ‌ها برای بهره‌برداری ایثارگران عزیز به تدریج منتشر می‌شود.

سؤال: همسرم در سال ۹۵ فوت نمود که مادر شهید و جانباز حالت اشتغال بود. شهید فرزند ناتنی اینجانب بود و در سال ۴۸ با مادر شهید ازدواج کرده بودم. در سال ۸۴ تصادف کردم و زمین‌گیر هستم. ۷۷ سال دارم و درآمدی ندارم. آیا دریافت مستمری مطابق قانون شامل اینجانب می‌شود.
پاسخ: حقوق و مستمری به عائله شهدا بر اساس تبصره ماده ۲ قانون حالت اشتغال و ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی این قانون به افراد تحت تکفل شهید پرداخت می‌گردد. بنابراین شوهران شهدا مستند به مفاد ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون حالت اشتغال «در صورتی که حین حیات شهیده علیل و از کار افتاده» و در کفالت شهیده باشند مشمول برقرار حقوق و مستمری شهید خواهند بود و در غیر این صورت مشمول حقوق و مستمری حالت اشتغال شهدا نمی‌شوند.

برچسب‌ها