کد خبر 213564
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

اتصال خلیج گرگان به دریای خزر آبان ماه امسال برقرار می‌شود

اتصال خلیج گرگان به دریای خزر آبان ماه امسال برقرار می‌شود

 فرماندار بندرترکمن گفت: اتصال خلیج گرگان به دریای خزر با اتمام عملیات لایروبی کانال‌های آب‌‍رسان متصل به این پهنه آبی آبان ماه امسال برقرار می‌شود.

به گزارش گروه استان های حیات؛ نورمحمد جعفری روز سه شنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: از مجموع ۳۳ کیلومتر راه دسترسی خلیج گرگان به دریای خزر تاکنون ۱۰ کیلومتر لایروبی شده و بقیه آن نیز طبق برنامه انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: لایروبی خلیج گرگان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن تخصیص داده و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز در حال تخصیص است.

پس از حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی در خلیج گرگان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب‌برداری از کانال‌های سه‌گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، مرحله نخست این عملیات آغاز شد

فرماندار بندرترکمن در ادامه به ظرفیت فعالیت گمرک در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این گمرک پس از سال‌ها تعطیلی در دولت سیزدهم احیا و از طریق آن افزون بر پنج میلیون دلار کاملا مانند سنگ، کاشی، پودر گوشت، جگر مرغ، محصولات فلزی، سم و کود کشاورزی به ترکمتستان، ترکیه و قزاقستان صادر شد.

جعفری ادامه داد: این گمرک دارای ظرفیت ۲ مخزن پنج میلیون لیتر ذخیره سازی، محوطه و انبار روباز به وسعت سه هکتار و انبار سه هزار و ۳۰۰ مترمربعی دارای سقف است که فرصت بسیار خوبی برای رونق صادرات و واردات به شمار می‌رود.

وی به طرح‌های هفته دولت این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۰۴ طرح با ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و یا آغاز عملیات اجرایی است.

جعفری افزود: ۱۵ طرح اقتصادی این هفته با اعتبار ۶ هزار و ۳۱۰ میلیار ریال برای ۳۳۹ نفر شغل ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha