کد خبر 213274
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

 امروز در تاریخ استان اردبیل به عنوان روز عزت و افتخار ثبت خواهد شد

 امروز در تاریخ استان اردبیل به عنوان روز عزت و افتخار ثبت خواهد شد

 استاندار اردبیل گفت: امروز در تاریخ این استان به عنوان روز عزت و افتخار در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛  سیدحامد عاملی روز یکشنبه در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهار کرد: امروز در این محفل نورانی که به یاد بهترین انسان‌های عصر حاضر که بدون شک از اولیای الهی بودند برگزار شده ، میزبان هستیم.

استاندار اردبیل به همه میهمانانی که از اقصی نقاط میهن عزیز امروز در دارالارشاد و پایتخت حسینیت ایران حضور یافتند ، به حرمت نام و یاد شهدا خیر مقدم عرض کرد و افزود: امروز برای استان ما روز بسیار افتخارآفرینی است و بی‌شک در تاریخ استان به عنوان روز عزت و افتخار ثبت خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از زمان امام راحل مفتخر شد و در تاریخ این سرزمین برای اولین بار وحدت و یکپارچگی ملی را به ارمغان آورد و در سایه مجاهدت‌ها و تلاش‌های عالمان و منادیان اهل بیت (ع) منادی عشق به خاندان رسول الله و مکتب تشیع گردیده و صدالبته تحقق این امر مهم بر اساس جانفشانی‌ها و شهادت شهدایی است که در تاریخ این افتخار را به ثبت رساندند.

استاندار اردبیل وجود شهیدگاه در این شهر را گواه روشنی بر این مدعا دانست و افزود: این اردبیل امروز با پیام رهبر و مولایمان، بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهیدی را میزبان است که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ، جانبازان عزیز و آزادگان سرافراز همیشه صف‌شکن و پیشتاز بوده‌اند.

عاملی گفت: همه ما امروز در زیر این خیمه شهدا جمع شده‌ایم تا ببینم شهدای عزیزی که عاشقانه و عارفانه وجود خود را تقدیم محضر الهی کردند ، مادران عزیز شهدایی که هر روز به یاد جگرگوشه خود نجواهای خود را با زهرای مرضیه زمزمه کردند ، پدران عزیز شهدا که دلشان شکست ولی خودشان نشکستند ، فرزندان عزیز شهدا که در حسرت نوازش پدر ماندند و همسران عزیز شهدا که اگرچه سوختند ولی زینب وار سربلند ماندند.

عاملی گفت: امروز همه ما درس‌آموز یک مکتب هستیم و آن مکتب حسین بن علی (ع) است و البته کل یوم عاشورا و کل عرض کربلاست ، حسین بن علی (ع) که تمام ناپاکان جمع شدند تا حسین (ع) را بشکنند و آرمان و هدفش را بشکنند ، آب و فرزندانش و همه چیز را از امام حسین (ع) گرفتند ، اما آرمانش را نتوانستند از او بگیرند.

وی ادامه داد: امروز همه ما در زیر خیمه شهدا اعلام می‌کنیم رهبرا ، اماما و مولای ما؛ اگر همه جهانیان جمع شوند که ما را از آرمان و اراده رهبرمان جدا کنند ما نیز چون سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان و سایر شهدایمان تا آخرین قطره خون برای عزت این مکتب و برای عزت ملت در کنار امام زمان خود هستیم و هیچ تهدید و نیرنگی ما را از این راه عزت و سربلندی جدا نخواهد کرد.

استاندار اردبیل اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم از زحمات همه عزیزانی که در این چند سال تلاش کردند قطره‌ای از تکلیف خود را در برابر دریای بیکران معارف شهدا ادا کردند ، آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، فرمانده معظم سپاه استان و سایر عزیزانی که در گمنامی به شهدا متوسل شدند تقدیر و تشکر می‌کنم و از خدای بزرگ می‌خواهم ما را در صراط شهدا و کشتی شهدا قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha