کد خبر 208129
۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۲

یک شهید، یک درس؛

شما خانواده های شهدا این انقلاب را بیمه کرده‌اید

شما خانواده های شهدا این انقلاب را بیمه کرده‌اید

سلام من به شما خانواده‌های شهدا، اسرا، معلولین و جانبازان. شما که از همه دارییتان و جان خود و جگر گوشه‌هایتان در راه خدا انفاق می‌کنید. بدانید و میدانید که بفرموده امام شما عزیزان این انقلاب را بیمه کرده‌اید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید امیر گره‌گشا، هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان تهران دیده به جهان گشود. او تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد؛ سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. این شهید گرانقدر بیست و یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ با سمت معاون گردان عمار و یاسر در فاو عراق بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید. پیکر وی در بهشت‌زهرای زادگاهش قرار دارد.

فرازی از قسمت دوم وصیت‌نامه شهید «امیر گره‌گشا» را در ادامه مرور می‌کنیم:

«چند کلامی با شما کسانی که این صدا بگوشتان میرسد.

سلام من به شما خانواده‌های شهدا، اسرا، معلولین و جانبازان. سلام من به شما عزیزانی که مشتاق آیه «تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» هستید. شما که از همه دارییتان و جان خود و جگر گوشه‌هایتان در راه خدا انفاق می‌کنید. بدانید و میدانید که بفرموده امام شما عزیزان این انقلاب را بیمه کرده‌اید. شما خانواده‌های محترم به حیات اسلام و انقلاب جان تازه‌ای بخشیدید، شما کلمه «لا اله الا الله» را به معنای واقعی کلمه سر دادید و شما بودید که کاخهای واشنگتن و کرملین را به لرزه در آوردید.

همانطور که در صدراسلام یاران صدیق، رسول الله با این ندا قدرتهای پوشالی عربستان ایران و روم را به لرزه در آورده و سرانجام به نابودی کشاندند و این نشانه قدرت اسلام است که یک مسلمان از همه چیز گذشته و فقط در راه خدا استقامت می‌کند.

شما خانواده‌های محترم و شما امت حزب الله با تحمل این مشکلات و صبر و استقامت این را به دایگان نابینای کوردلان دوران نشان داده و نشان دادید که اسلام عشق است. امید دارم که این انقلاب را به رهبری امام عزیز به صاحب اصلیش تحویل دهید و انشاالله که شما سرافراز در آخرت هستید اجرکم عندالله.

و اما شما کسانی که هنوز آن جوش و خروشی که انقلاب نیاز دارد در شما دیده نشده تا به حال فکر کرده‌اید که چرا آمده‌اید و کجا میروید و سرانجامتان چیست. بدانید که شما مدیون این انقلاب هستید. مدیون شهدا هستید. چرا که آنها با نثار خون عزت و سربلندی شما را تضمین کرده‌اند. شما را به خدا کمی فکر کنید و به خود بیائید که دیگر فرصت کم است کجاست آن غیرت و مردانگی که در رگهای ایرانیان همیشه بوده و است شما را حسین بن علی (ع) در چهارده قرن پیش تکلیفتان را روشن کرد و فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و امروز روزی است که اگر حسین ابن علی (ع) بعد از فرمودن چنین سخن گوهر باری شهید گشته و قافله و کاروان آن حضرت به اسارت رفت و اسرا را در شهرها بگردش در آوردند خیمه‌ها را آتش زدند به زن و کودک به پیر و جوان رحم نکردند و آنها را مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دادند؛ امروز روزی است که تاریخ تکرار شده به خانه‌های مردم مسلمان ما حمله می‌کنند مردم بی‌گناه شهرها را به خاک و خون میکشند، اسرای عزیز ما را در عراق به رژه وا میدارند آن وقت شما مشغول خوردن و خوابیدن هستید اگر مسلمان هستید به عزت اسلام بی‌اندیشید و اگر ایرانی هستید به غیرت جوانمردی ایرانی بی‌اندیشید.

تمام هم و غم ما باید برای اسلام باشد بیائید آن تفکر کذایی را دور بریزم و تفکر خدایی داشته باشیم. والسلام علی من اتبع الهدی.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha