کد خبر 221168
۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

فعالیت ۸۹ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد اردبیل ساماندهی شد

فعالیت ۸۹ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد اردبیل ساماندهی شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل گفت: تاکنون ۸۹ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد این استان ثبت و فعال شده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مصطفی آمون روز سه‌شنبه به‌مناسبت فرا رسیدن ۱۹ مهرماه سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راه و محور حرکت کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد است.

وی اظهار کرد: امسال پس از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل پایگاه‌های قرآنی ، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد اقدام به تشکیل پایگاه‌های قرآنی در مساجد کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی در این پایگاه‌ها بیان کرد: برگزاری یک جلسه تلاوت مجلسی به همراه تفسیر و بیان قصص قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های این پایگاه‌ها به‌صورت هفتگی است.

آمون برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی برای نوجوانان و جوانان ، طرح تلاوت نور و برپایی محافل انس با قرآن کریم در محلات و مساجد را از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های قرآنی برشمرد و گفت: تلاش می‌شود سطح کیفی و کمی برنامه‌های قرآنی در پایگاه‌های قرآنی افزایش و استعدادهای قرآنی از بین نوجوانان و جوانان شناسایی و کشف شود.

وی با اشاره به طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل اضافه کرد: امسال اردوی هزار نفری دختران و پسران اعضای کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان در اردوگاه مقدس اردبیلی به‌مدت ۲ روز با حضور اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شد.

۱۲ هزار و ۲۵۲ اردبیلی در برنامه‌های کانون‌های مساجد شرکت کردند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: در ۶ ماه امسال در مجموع ۷۵۸ کلاس آموزشی، مهارتی و قرآنی با شرکت ۱۲ هزار و ۲۵۲ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد در نقاط مختلف این استان برگزار شده است.

آمون با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی و نقش رسانه گفت: دوره آموزشی سواد رسانه‌ای با حضور ۱۵۰ نفر با هدف توانمندسازی اعضای کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان و تربیت مربی سواد رسانه‌ای با مدرسی اساتید استانی و ملی برگزار شد تا این مربیان جهت تبیین سواد رسانه‌ای در محلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها یک گروه سرود در استان اردبیل داشتیم و هم‌اکنون ۳۱ گروه سرود بچه‌های مسجد در نقاط مختلف استان تشکیل شده و فعال هستند، افزود: ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان عضو گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اقدام به اجرای سرود کردند.

وی اظهار کرد: جهت ارتقای سطح این گروه‌های سرود، اولین دوره آموزش مقدماتی مربیگری و رهبری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان اردبیل با عنوان "هوای تازه" با حضور اساتید برتر کشوری برگزار شد.

۴۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد اردبیل به مرحله کشوری راه یافتند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: با برگزاری شانزدهمین دوره مسابقه قرآنی "مدهامتان" ۴۰۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد این استان به مرحله استانی راه یافته بودند و از این تعداد ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: نتایج این مسابقات در آینده نزدیک اعلام خواهد شد و امیدواریم این نفرات در مرحله کشوری نیز بدرخشند و مقام کسب کنند.

آمون بیان کرد: امسال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب پالایش کتاب بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد استان اهدا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح "تحکیم و تعالی خانواده" در استان، اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری اردبیل و با استفاده از مشاوران خبره با هدف رواج سبک زندگی ایرانی ، اسلامی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در بیش از ۱۰۰ مسجد در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است.

بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی ، هنری مساجد با عضویت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مساجد استان اردبیل فعال است که از این تعداد ۶۰ درصد در مناطق روستایی و ۴۰ درصد نیز در مناطق شهری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha