کد خبر 213200
۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در گفتگو با «حیات»؛

بار رشد اقتصادی بر دوش صنعت و معدن است/ در برنامه هفتم نیاز به تحول داریم

بار رشد اقتصادی بر دوش صنعت و معدن است/ در برنامه هفتم نیاز به تحول داریم

ایزدیخواه با بیان اینکه بار اصلی رشد اقتصادی کشور بر عهده حوزه صنعت و معدن است، گفت: در برنامه هفتم توسعه احتیاج به یک بازنویسی اساسی خواهیم داشت.

روح الله ایزدیخواه عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در برنامه هفتم توسعه در خصوص صنایع و معادن لایحه بسیار ضعیف دیده شده بود از این رو در این حوزه به یک بازنویسی اساسی نیاز داشتیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بار اصلی رشد اقتصادی کشور بر عهده حوزه صنعت و معدن است لذا بررسی مسائلی از جمله استراتژی های صنعتی، سازمان های توسعه ای، صنایع کوچک و همچنین در حوزه تکمیل زنجیره ارزش صنعتی با توجه به هدف گذاری لایحه در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد 8 درصد، نیاز بود تا بررسی ها و پیگیری ها بیشتری انجام شود.

وی در ادامه افزود: برای پیشرفت و ارتقا لایحه در حوزه صنعت و معدن از دیدگاه ها و مشورت افراد زیادی استفاده شد. در این خصوص بیش از 50 گزارش مشورتی از خارج مجلس دریافت کردیم. همچنین از نظرات مراجع و نخبگان نیز برای بازنویسی برخی از قوانین بهرمند شدیم.

ایزدیخواه اظهار کرد: در صنایع کوچک بیشترین اعتراضات مربوط به نبود ثبات مقررات و تغییرات ناگهانی در این حوزه است که تلاش کردیم در حوزه صنعت و معدن آنها را در برنامه هفتم توسعه تثبیت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روان سازی مقررات را در دستور کار قرار داده ایم و همچنین در حوزه سرمایه گذاری در تامین انرژی و همچنین در خصوص قطعی برق و گاز، صنایع نیز بررسی هایی را به انجام رساندیم. با توجه به قطعی های برق و گاز که در سال های گذشته داشتیم تاکید بر این شد که سرمایه گذاری ها بخش صنعت در تامین انرژی انجام شود؛ لذا نیاز است تا این امر توسط دولت تضمین شده تا دیگر با قطعی برق و گاز روبرو نشویم.

وی در ادامه افزود: حوزه های معدنی و واحدهای بزرگ حاضر هستند تا در تامین برق و برق تجدید پذیر سرمایه گذاری کنند، منتهی به این شرط که دولت نیز این تضمین را برای آنها حاصل نماید تا با قطعی برق و گاز در زمان پیک روبرو نشوند. لذا حکمی در این قسمت آورده شده است مبنی بر اینکه در صورت سرمایه گذاری واحدهای صنعتی و معدنی در تامین برق و گاز، دولت مکلف شود تا برق تولید شده یا صرفه ای جویی شده را به خودشان واگذار کرده و مجاز به قطع کردن برق و گاز آنها نباشند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنایع بزرگ انرژی بر، با این تعهدات به این اطمینان خاطر خواهند رسید که سرمایه گذاری لازم برای تامین برق و گاز را در زمان پیک مصرف، دیگر نگرانی نداشته و برق و گازشان تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha