کد خبر 212921
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از ۲۸ مرداد

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از ۲۸ مرداد

شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از روز شنبه ۲۸ مرداد در کوالالامپور پایتخت این کشور آغاز می‌شود و علیرضا بیژنی قاری مشهدی نماینده کشورمان در این رقابت‌ها است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی از روز شنبه ۲۸ مرداد در کوالالامپور پایتخت این کشور آغاز و تا ۴ شهریورماه ادامه دارد.

در این دوره از مسابقات علیرضا بیژنی قاری قرآن کریم اهل مشهد مقدس به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته تلاوت به روی جایگاه می‌رود.

امسال هم نماینده در رشته حفظ‌کل قرآن مالزی نداریم

مسابقات مالزی در رشته‌های تلاوت و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود که میزبان از کشورمان تنها در رشته تلاوت دعوت کرده است، البته سال گذشته معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در سفر به مالزی از مذاکره با برگزارکنندگان این رقابت‌ها برای دعوت از نمایندگان ایران در رشته حفظ و استقبال مالایی‌ها از این موضوع خبر داده بود، اما امسال هم از کشورمان برای اعزام حافظ قرآن به مالزی دعوت نشد.

کارنامه درخشان قاریان ایرانی با کسب ۱۱ مقام اول و ده‌ها عنوان دوم و سوم در مالزی

تاکنون مرحوم محمدتقی مروت، عباس سلیمی، علی سیاح گرجی، عباس امام‌جمعه، منصور قصری‌زاده، احمد ابوالقاسمی، سعید طوسی، مسعود سیاح گرجی، حسین رستمی، شهید محسن حاجی حسنی کارگر و حامد علیزاده در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی رتبه اول را کسب کرده‌اند. همچنین دیگر قاریان کشورمان دهه‌ها مقام دوم و سوم هم در مالزی کسب کرده‌اند که این عناوین کشورمان را پس از میزبان پرافتخارترین کشور در مسابقات مالزی کرده است.

به همراه علیرضا بیژنی امین پویا به عنوان استاد راهنما در مالزی حضور پیدا می‌کند. پویا مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را در کارنامه دارد.

گفتنی است آخرین‌بار حامد علیزاده قاری مشهدی در سال ۱۳۹۶ با ارائه تلاوتی طوفانی تحسین مردم و اساتید قرآن مالزی را برانگیخت و مقام اول مسابقات را از آن خود کرد، علیزاده پس از تلاوت در سالن مسابقات با استقبال بالای مردم مالزی مواجه و تا ساعت‌ها با او عکس یادگاری می‌گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha