کد خبر 162508
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

در گفتگوی «حیات» با حافظ بین المللی قرآن کریم مطرح شد؛

مسابقات بین المللی قرآن امسال از سطح بسیار بالایی برخوردار بود

مسابقات بین المللی قرآن امسال از سطح بسیار بالایی برخوردار بود

نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در امسال یکی از بالاترین سطح های مسابقات در ادوار مختلف بود.

سینا طباخی نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: امسال سطح مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود خصوصا در رشته حفظ کل قرآن کریم که شرکت کنندگان خارجی انصافا تلاوت های فاخر و بسیار خوبی را انجام دادند. به نظرم مسابقات امسال یکی از بالاترین سطح های مسابقات در ادوار مختلف بود.

وی ادامه داد: پارسال در مسابقات بین المللی کشور کرواسی رتبه اول را کسب کردم و امسال هم در مسابقات ایران شرکت کردم و ان شاالله نتیجه بگیرم.

قاری بین المللی کشورمان گفت: تا کنون دو بار در مسابقات بین المللی شرکت داشتم، همانگونه که شعار مسابقات «یک کتاب یک امت»است و این به نظرم نکته بسیار قابل توجهی در مسابقات بین المللی کشور ما بوده، قرآن کتابی است که وحدت را میان مسلمانان ایجاد کرده است.

طباخی افزود: بعضی از عزیزانی که در مسابقات حضور داشتند چون در مسابقات کرواسی با آن ها آشنا و رفیق شده بودیم، اکنون که کشور ما ایران میزبان آن ها نیز است خیلی حس خوبی دارم که با آن ها دیدار کرده ام، چون از قبل نسبت به آن ها شناخت داشتم و در فضای مجازی نیز با هم ارتباط داشتیم، با تلاوت ها و نحوه خواندنشان آشنا می شوم و تلاوت های فاخر دارند؛ چون تلاوت ها را دنبال می کنم از نظرم حافظ بنگلادشی خیلی فاخر و با حس معنوی و خوب قرآن را تلاوت می کند.

قاری بین المللی کشورمان با اشاره به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اظهار کرد: این حرکت قطعا باید محکوم شود، در مسابقاتی که برگزار کردیم و این شور و نشاط و حضور نمایندگان کشورهای مختلف  نشان می دهد که هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرده است.

گفتنی است، سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 29 بهمن ماه الی سوم اسفند ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها