کد خبر 212836
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

ابهام در ۲ وزن فهرست آسیایی کشتی آزاد

ابهام در ۲ وزن فهرست آسیایی کشتی آزاد

در حالی که در چهار وزن کشتی آزاد به نظر تکلیف ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص شده است، همچنان ابهاماتی درباره کشتی‌گیران دو وزن ۵۷ و ۹۷ کیلوگرم وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ مسابقات کشتی آزاد جهانی 2023 بلگراد، 25 تا 28 شهریور برگزار می‌شود که طبق چرخه انتخابی تیم ملی، میلاد والی‌زاده در 57 کیلو، رضا اطری در 61 کیلو، رحمان عموزاد در 65 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، محمد نخودی در 79 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، کامران قاسم‌پور در 92 کیلو، مجتبی گلیج در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم برای شرکت در این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند.

تیم ملی آزاد در فاصله کمتر از دو هفته از پایان پیکارهای جهانی، بازی‌های آسیایی را در چین پیش رو دارد، که در چهار وزن با توجه به نتایج رقم خورده در چرخه و فاصله نفر اول با نفرات بعدی، به احتمال فراوان ملی‌پوش دو مسابقه یکی خواهد بود.

از مجموع شش وزن المپیکی، عموزاد در 65 کیلو، امامی در 74، حسن یزدانی در 86 کیلو و زارع در 125 کیلوگرم شرایط مناسبی برای حضور در هر دو رویداد جهانی و بازی‌های آسیایی دارند، اما ابهاماتی درباره دو وزن 57 و 97 کیلوگرم وجود دارد.

با توجه به وزن کم کردن کشتی‌گیران اوزان سبک و فاصله کم دو مسابقه، از ابتدا هم این احتمال مطرح بود که نفر منتخب چرخه برای جهانی، کاندیدای حضور در بازی‌های آسیایی نباشد.

به نظر می‌رسد احمد جوان هم با توجه به اضافه وزنی که دارد و همچنین ناکامی‌اش در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان و مسابقات جوانان جهان، شانسی برای حضور در بازی‌های آسیایی نداشته باشد و باید دید علیرضا سرلک نایب قهرمان سال 2021 اسلو که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه دنده در جام تختی غیبت کرد، نماینده این وزن در هانگژو خواهد بود یا اینکه مسابقه انتخابی بین او و کشتی‌گیر جوانی از چرخه، تعیین‌کننده ملی‌پوش 57 کیلوگرم در بازی‌های آسیایی خواهد بود.

والی‌زاده 19 ساله فارغ از هر نتیجه‌ای در مسابقات جهانی بلگراد، با توجه به شرایط سنی‌اش می‌تواند کاندیدای حضور در مسابقات امیدهای جهان باشد.

از سال گذشته تا امروز دو وزن 92 و 97 کیلوگرم با ترافیک مدعی مواجه بودند و در مورد وزن 97 کیلوگرم هنوز تصمیم قطعی درباره ملی‌پوش آسیایی گرفته نشده است. از کامران قاسم‌پور که گفته شده بعد از جهانی بلگراد به وزن 97 کیلوگرم خواهد رفت تا امیرعلی آذرپیرا که اکنون نفر دوم وزن 92 کیلوگرم محسوب می‌شود و همچنین مجتبی گلیج نفر اول چرخه وزن 97 کیلوگرم؛ همه می‌توانند شانس حضور در بازی‌های آسیایی را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha