کد خبر 212461
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

دشمن بزرگترین استفاده را از رسانه در تبلیغات علیه نظام می‌کند

دشمن بزرگترین استفاده را از رسانه در تبلیغات علیه نظام می‌کند

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بزرگترین استفاده را از رسانه در تبلیغات به ویژه علیه نظام جمهوری اسلامی می‌کنند. با توجه به اتفاقاتی که در خارج از کشور در مقابله با نظام جمهوری اسلامی می‌شود، کارهای تبلیغاتی شدیدی علیه ما صورت می‌گیرد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست سردار محمد قاسم ناظر مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سردار شیخی جانشین مدیر عامل امروز در سالن قصر شیرین باغ موزه دفاع مقدس با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد. 

در ابتدای این نشست پس از پخش فیلمی کوتاه از شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، سردار ناظر با تبریک روز خبرنگار گفت: در دورانی که عصر بحران و جنگ از بعد رسانه و نظامی است، دشمنان بزرگ‌ترین استفاده را از رسانه در تبلیغات به ویژه علیه نظام جمهوری اسلامی می‌کنند. با توجه به اتفاقاتی که در خارج از کشور در مقابله با نظام جمهوری اسلامی می‌شود، کارهای تبلیغاتی شدیدی علیه ما صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه افزود: شاهدیم که رسانه‌های خارجی مردم را نسبت به باورهای دینی، موضوعات سیاسی و فرهنگی هدف قرار دادند تا با کارهای تبلیغاتی تأثیراتی در وجود مردم ایجاد کنند.

سردار ناظر اظهار کرد: در کنار اصحاب رسانه‌ای که در دنیا در کنار قدرت قرار گرفته است، جماعتی که در انتقال اخبار و اطلاعات کار می‌کنند می‌توانند بسیار مهم باشند تا قدرت‌های جهانی تاثیرات کمتری بر اذهان جامعه بگذارند. همگی شاهدیم اصحاب رسانه در خط مقدم مقابله با جنگ ترکیبی رسالتی بسیار سنگین بر عهده دارند. با توجه به اینکه رسانه های خارجی در گذشته علیه نظام جمهوری اسلامی اقدام می‌کردند، امروزه آن‌ها نسبت به مردم ایران نیز توهین آمیز برخورد می‌کنند و هجمه و فشار را نسبت به مردم وارد می‌کنند؛ چراکه تجمعات و فراخوان های آنان تاثیرات چندانی روی مردم نداشته است به همین دلیل نسبت به مردم دشمن‌تر شده‌اند. 

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد: موضوع خبرنگاری در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار مهم است و امروز بیش از آنکه کار شما فنی باشد، فلسفه آن نگرش تاثیرگذار بر باورهای مردم است. امروز می‌توانید اتفاقاتی که در همه ابعاد دفاع مقدس و در بعد فناوری، نظامی، اقتصادی و مدیریتی صورت گرفت را به جامعه منتقل کنید تا تاثیرات آن بر جامعه موثر باشد.

وی بیان کرد: امروز اگر در بحث مدیریت و فناوری در دفاع مقدس اخبار واقعی را درست منتقل کنیم بر نحوه مدیریت کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ چراکه باید در بحث‌های مدیریت، اقتصاد و همه ابعاد دفاع مقدس الگو گرفته شود.

سردار ناظر تشریح کرد: امام خمینی (ره) گاهی در یک سخنرانی در موضوع دفاع مقدس به مطلبی اشاره می‌کردند، همگی دور هم جمع می‌شدند تا آن فرمان را اجرایی کنند. اصحاب رسانه می‌توانند مدیریت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به نحوی منتقل کنند که ذهن مردم روشن شود. 

وی گفت: تبلیغات دشمن علیه ما آنقدر وسیع بود که حتی نتوانستیم اقدامات درست مدیریتی را به آنان منتقل کنیم لذا خبرنگاران در زمینه اصحاب رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار هستند و اهمیتی بسیاری برای خبر و خبرنگار در انتقال اخبار و مفاهیم قائل هستیم. امیدواریم در آینده در ارتباط با این مفاهیم و موضوعاتی که در رابطه با اثرات دفاع مقدس بر جامعه است بهتر عمل کنیم. بنابر نظر رهبری که می‌فرمایند جنگ ما یک گنج است، تمام مقاطع دفاع مقدس را می‌توانیم هر روز فیلم کنیم. 

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد: در ۳۲ استان و در هر استان یک موزه دفاع مقدس ایجاد شده است و بسیاری از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته و تا سال ۱۴۰۴ باقی آنها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. تا بتوانیم موضوعات مربوط به دفاع مقدس را به جوانان و مخاطبان منتقل کنیم. در ارتقای سطح موزه تلاش می کنیم تا برای دانش آموزان و جوانان روایتگری کنیم؛ چراکه آنهایی که شاهد این موضوع نبودند متوجه این شوند که در ۸ سال دفاع مقدس چه اقداماتی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha